Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler má zaplatit kvůli tragické nehodě odškodné 3,8 miliardy korun

  9:19aktualizováno  9:19
Soudní porota v americkému státu Georgia přiznala rodině chlapce, který zemřel při nehodě vozu Jeep Grand Cherokee, odškodné 150 milionů dolarů, tedy 3,8 miliardy korun. Skoro celou částku má zaplatit Chrysler, přestože nehodu způsobil řidič jiného vozu.

Jeep Grand Cherokee | foto: Jeep

Nehoda se stala v březnu před třemi lety. Do auta, které řídila chlapcova teta, zezadu narazil užitkový vůz. Ze zadní palivové nádrže Jeepu uniklo palivo a vůz začal hořet. Čtyřletý chlapec zemřel na místě.

Porota dospěla k závěru, že Chrysler, který je nyní součástí automobilového koncernu Fiat Chrysler Automobiles, nese za smrt chlapce zodpovědnost a neupozornil zákazníky, že umístění nádrže může v případě zadního nárazu znamenat zvýšené riziko požáru.

Žalující strana tvrdila, že Chrysler nádrž umístil za zadní nápravu do oblasti deformace, věděl, že toto umístění je nebezpečné, a nedokázal zabezpečit nádrž proti protržení. Chrysler v roce 2013 svolal 1,56 milionu starších Jeepů vyrobených v letech 1993-1998 s podobnými nádržemi v zadních částech vozů. Automobil, ve kterém chlapec zemřel, byl vyroben v roce 1999 a svolávací akce se na něj nevztahovala.

Mluvčí koncernu Michael Palese uvedl, že rozhodnutí poroty společnost zklamalo a bude uvažovat o odvolání. Model z roku 1999 podle automobilky není závadný ani nebezpečný. Právníci společnosti během procesu svalovali vinu na řidiče druhého vozu.

Porota nařídila Chrysleru zaplatit 99 procent odškodného. Zbylé jedno procento má zaplatit řidič, který do osudného Jeepu narazil.

Autoři: ,


Témata: Fiat, Chrysler, Jeep


Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.