Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto srazilo motorku. Kousl mě pavouk, brání se řidič

aktualizováno 
Předjíždějícího motorkáře srazilo nedaleko texaského Granbury auto, které náhle vybočilo z jízdního pruhu. Řidič auta William Crum tvrdí, že ho kousl pavouk, proto vybočil. Teď je obviněn z ublížení na zdraví motorkáře Erica Sanderse a jeho přítelkyně. Motorkář však předjížděl na dvojité plné čáře.

William Crum, obviněný z úmyslného zranění, se omluvil, ale Sanders si myslí, že ho řidič vozu srazil úmyslně.

Nehody kvůli hmyzu nejsou výjimečné

Řidič se má za jízdy plně věnovat řízení, ale nastávají nepředvídatelné situace, kdy jejich pozornost upoutá něco jiného. V létě to bývá dotěrný hmyz, na jaře můžete potkat na silnici auto řízené kýchajícím alergikem, v chladnějších měsících zase kýchají nastydlí řidiči.

Letos v srpnu řešili policisté v libereckém kraji nehodu v katastru obce Dolní Řasnice, kde havarovala řidička do příkopu poté, co jí do auta vlétl sršeň. „Řidička leknutím strhla řízení vpravo, kde se střetla s kamennými patníky a skončila v příkopu mimo komunikaci. Mladá žena nebyla naštěstí hmyzem pobodána a nedošlo ani k jejímu zranění v důsledku nehody. Na vozidle vznikla škoda přesahující padesát tisíc korun a z místa nehody muselo být z důvodu nepojízdnosti odtaženo,“ popisuje policejní mluvčí z Libereckého kraje Bohdanka Capuličová. „Podobný případ řešili také dopravní policisté v Jablonci nad Nisou ve stejný den u obce Janov nad Nisou, kdy se řidička při jízdě ohnala po vose, a přestala se tak věnovat řízení. Se svým vozem Škoda Yeti nabourala přední částí vozu do vzrostlého stromu vpravo mimo komunikaci.“

Utírání nosu odvádí pozornost

Když za volantem při městské rychlosti kýchnete, zavřete při tom oči a jedete poslepu. „Technici německého automotoklubu změřili, že když jede auto rychlostí 50 km/h a jeho řidič kýchne, přičemž zavře oči, ujede vůz čtrnáct metrů,“ uvádí německý autoklub. To je délka dlouhého zájezdního autokaru. I hledání kapesníku odvádí pozornost od toho, co se děje před autem. Více čtěte zde.



Témata: Poradna: Zdraví


Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.