Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nehody budou v Praze řešit i strážníci

  11:38aktualizováno  11:38
Když minulý týden na Evropské třídě v Dejvicích narazil řidič Petr Michálek do auta jedoucího před ním, očekával, že než na místo přijedou dopravní policisté, ulice se v odpolední špičce během několika minut beznadějně ucpe.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jaroslav Ožana

"Blokoval bych tam provoz do doby, než policie nehodu vyšetří, ale teď tam hned po nehodě přišel strážník od blízkého přechodu. Sprejem označil, jak auta zůstala stát, a pak jsme je odtlačili mimo silnici,“ popisuje nečekanou zkušenost Michálek. Než přijela policejní dodávka, ulice byla plně průjezdná a po zácpě ani stopy.

Zatímco dříve strážníci dohlíželi zejména na bezpečnost chodců, nyní mohou svým kolegům z dopravní policie pomáhat s vyšetřováním nehod. A řidiči to oceňují – vyšetřování nehod se totiž zrychlilo.

K této spolupráci vyzvalo strážníky a policisty město po hromadné havárii, která v listopadu na několik hodin ucpala magistrálu. Tehdy dal magistrát policistům ultimátum: Na vyšetření nehody na důležitých dopravních tepnách máte od této chvíle jen 60 minut a s odtahem havarovaných aut vám budou pomáhat městští strážníci.

„Označujeme místo nehody, odstraňujeme havarovaná auta a řídíme provoz,“ popsal spolupráci s policejními vyšetřovateli šéf strážníků Vladimír Kotrouš.

Do této chvíle to po nehodách totiž fungovalo tak, že havarované auto blokovalo provoz klidně několik hodin, než si řidič sehnal vlastní odtah.

"Nyní zavoláme strážníky, kteří auto odtáhnou mimo silnici nebo po dohodě s řidičem na odstavné parkoviště,“ řekl šéf dopravních policistů Pavel Švrčula s tím, že tuto pomoc využívají velmi často. Odtah mají řidiči osobních aut zdarma. Platí jen řidiči kamionů.

Do budoucna by měli strážníci nehodu bez zranění nebo velkých škod umět vyřešit sami bez pomoci dopravní policie. "První školení strážníků plánujeme už na únor,“ potvrdil ředitel městské policie.

Podle Švrčuly navíc policisté jezdí k nehodám na silničních okruzích a radiálách přednostně a není prý výjimkou, že operační důstojník pošle na místo více hlídek, aby bylo vyšetřování co nejrychlejší.

Policistům pomáhá satelit
A k rychlejšímu vyšetřování nehod přispívá i nový systém, který spolupracuje se satelitním zaměřovacím systémem GPS a jejž policisté od loňského července používají.

Zatímco dříve museli vyšetřovatelé vytvořit situační plánek nehody, dnes jim stačí zadat souřadnice do moderního přístroje. Policisté i řidiči tak podle svých slov ušetří až 45 minut. A zrychlila se i komunikace s pojišťovnami, které mívají informace o nehodě už druhý den.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.