Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejbezpečnějším vozem v Evropě je sedan začínající značky z Číny

  11:54aktualizováno  11:54
Qoros 3 Sedan je úplně první model nové automobilky s čínským zázemím. A je také nejbezpečnějším autem, které loni prošlo nezávislými nárazovými testy renomované evropské organizace EuroNCAP.

EuroNCAP vyhlásila sedm aut, která si vedla nejlépe v jednotlivých třídách. 

Právě Qoros 3 Sedan, který dopadl nejlépe mezi vozy střední třídy, zvítězil i celkově. Kromě toho, že jde o první auto z Číny, které dostalo od EuroNCAP pětihvězdičkové hodnocení, patří vlastně také mezi nejbezpečnější auta, která kdy evropská organizace zkoumající bezpečnost testovala. Hodnoticí kritéria se totiž neustále zpřísňují. Podrobné výsledky crash testu Qorose 3 Sedan čtěte zde.

Fotogalerie

Pro čínsko-izraelskou značku cílící na Evropu je to velký úspěch. Značka, která přetáhla mozky renomovaným evropským výrobcům, vznikla teprve před šesti lety a trojkový sedan je vůbec prvním představeným modelem. Automobilka a její první model měla premiéru loni v březnu na autosalonu v Ženevě - více o značce zde

Teprve před pár dny značka předala auto prvnímu zákazníkovi. Vstup na evropské trhy Qoros usazený s centrálou v Šanghaji plánuje v letošním roce, prozatím testuje reakce zákazníků z Bratislavy, kde otevřel první prodejnu na podzim loňského roku.

Z 33 aut, která loni komisaři EuroNCAP rozbíjeli, je mezi malými a městskými auty nejlepší Renault Zoe, ve střední třídě nejlépe ochrání Lexus IS, mezi MPVčky se vítězství dělí mezi Kiu Carens a Ford Tourneo Connect. Jeep Cherokee ovládl kategorii aut do terénu a mezi luxusními vozy je z loňských novinek nejbezpečnější italská šlechta v podobě Maserati Ghibli.

Organizace se sídlem v Bruselu hodnotí bezpečnost aut prodávaných v Evropě z pohledu posádky, dětí, chodců a bezpečnostních systémů. V roce 2014 bude EuroNCAP hodnocení bezpečnosti opět upravovat, bezpečnostní komisaři budou tlačit na automobilky, aby do aut ve velkém nasadily systémy automatického brzdění a udržování v jízdním pruhu.



Témata: Ford, Jeep, Kia, Lexus, Maserati, Renault


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.