Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejbezpečnějším vozem v Evropě je sedan začínající značky z Číny

  11:54aktualizováno  11:54
Qoros 3 Sedan je úplně první model nové automobilky s čínským zázemím. A je také nejbezpečnějším autem, které loni prošlo nezávislými nárazovými testy renomované evropské organizace EuroNCAP.

EuroNCAP vyhlásila sedm aut, která si vedla nejlépe v jednotlivých třídách. 

Právě Qoros 3 Sedan, který dopadl nejlépe mezi vozy střední třídy, zvítězil i celkově. Kromě toho, že jde o první auto z Číny, které dostalo od EuroNCAP pětihvězdičkové hodnocení, patří vlastně také mezi nejbezpečnější auta, která kdy evropská organizace zkoumající bezpečnost testovala. Hodnoticí kritéria se totiž neustále zpřísňují. Podrobné výsledky crash testu Qorose 3 Sedan čtěte zde.

Fotogalerie

Pro čínsko-izraelskou značku cílící na Evropu je to velký úspěch. Značka, která přetáhla mozky renomovaným evropským výrobcům, vznikla teprve před šesti lety a trojkový sedan je vůbec prvním představeným modelem. Automobilka a její první model měla premiéru loni v březnu na autosalonu v Ženevě - více o značce zde

Teprve před pár dny značka předala auto prvnímu zákazníkovi. Vstup na evropské trhy Qoros usazený s centrálou v Šanghaji plánuje v letošním roce, prozatím testuje reakce zákazníků z Bratislavy, kde otevřel první prodejnu na podzim loňského roku.

Z 33 aut, která loni komisaři EuroNCAP rozbíjeli, je mezi malými a městskými auty nejlepší Renault Zoe, ve střední třídě nejlépe ochrání Lexus IS, mezi MPVčky se vítězství dělí mezi Kiu Carens a Ford Tourneo Connect. Jeep Cherokee ovládl kategorii aut do terénu a mezi luxusními vozy je z loňských novinek nejbezpečnější italská šlechta v podobě Maserati Ghibli.

Organizace se sídlem v Bruselu hodnotí bezpečnost aut prodávaných v Evropě z pohledu posádky, dětí, chodců a bezpečnostních systémů. V roce 2014 bude EuroNCAP hodnocení bezpečnosti opět upravovat, bezpečnostní komisaři budou tlačit na automobilky, aby do aut ve velkém nasadily systémy automatického brzdění a udržování v jízdním pruhu.



Témata: Ford, Jeep, Kia, Lexus, Maserati, Renault


Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.