Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejbezpečnějším vozem v Evropě je sedan začínající značky z Číny

  11:54aktualizováno  11:54
Qoros 3 Sedan je úplně první model nové automobilky s čínským zázemím. A je také nejbezpečnějším autem, které loni prošlo nezávislými nárazovými testy renomované evropské organizace EuroNCAP.

EuroNCAP vyhlásila sedm aut, která si vedla nejlépe v jednotlivých třídách. 

Právě Qoros 3 Sedan, který dopadl nejlépe mezi vozy střední třídy, zvítězil i celkově. Kromě toho, že jde o první auto z Číny, které dostalo od EuroNCAP pětihvězdičkové hodnocení, patří vlastně také mezi nejbezpečnější auta, která kdy evropská organizace zkoumající bezpečnost testovala. Hodnoticí kritéria se totiž neustále zpřísňují. Podrobné výsledky crash testu Qorose 3 Sedan čtěte zde.

Fotogalerie

Pro čínsko-izraelskou značku cílící na Evropu je to velký úspěch. Značka, která přetáhla mozky renomovaným evropským výrobcům, vznikla teprve před šesti lety a trojkový sedan je vůbec prvním představeným modelem. Automobilka a její první model měla premiéru loni v březnu na autosalonu v Ženevě - více o značce zde

Teprve před pár dny značka předala auto prvnímu zákazníkovi. Vstup na evropské trhy Qoros usazený s centrálou v Šanghaji plánuje v letošním roce, prozatím testuje reakce zákazníků z Bratislavy, kde otevřel první prodejnu na podzim loňského roku.

Z 33 aut, která loni komisaři EuroNCAP rozbíjeli, je mezi malými a městskými auty nejlepší Renault Zoe, ve střední třídě nejlépe ochrání Lexus IS, mezi MPVčky se vítězství dělí mezi Kiu Carens a Ford Tourneo Connect. Jeep Cherokee ovládl kategorii aut do terénu a mezi luxusními vozy je z loňských novinek nejbezpečnější italská šlechta v podobě Maserati Ghibli.

Organizace se sídlem v Bruselu hodnotí bezpečnost aut prodávaných v Evropě z pohledu posádky, dětí, chodců a bezpečnostních systémů. V roce 2014 bude EuroNCAP hodnocení bezpečnosti opět upravovat, bezpečnostní komisaři budou tlačit na automobilky, aby do aut ve velkém nasadily systémy automatického brzdění a udržování v jízdním pruhu.



Témata: Ford, Jeep, Kia, Lexus, Maserati, Renault


Nejčtenější

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Test letních pneumatik
Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum....  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.