Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejbezpečnějším vozem v Evropě je sedan začínající značky z Číny

  11:54aktualizováno  11:54
Qoros 3 Sedan je úplně první model nové automobilky s čínským zázemím. A je také nejbezpečnějším autem, které loni prošlo nezávislými nárazovými testy renomované evropské organizace EuroNCAP.

EuroNCAP vyhlásila sedm aut, která si vedla nejlépe v jednotlivých třídách. 

Právě Qoros 3 Sedan, který dopadl nejlépe mezi vozy střední třídy, zvítězil i celkově. Kromě toho, že jde o první auto z Číny, které dostalo od EuroNCAP pětihvězdičkové hodnocení, patří vlastně také mezi nejbezpečnější auta, která kdy evropská organizace zkoumající bezpečnost testovala. Hodnoticí kritéria se totiž neustále zpřísňují. Podrobné výsledky crash testu Qorose 3 Sedan čtěte zde.

Fotogalerie

Pro čínsko-izraelskou značku cílící na Evropu je to velký úspěch. Značka, která přetáhla mozky renomovaným evropským výrobcům, vznikla teprve před šesti lety a trojkový sedan je vůbec prvním představeným modelem. Automobilka a její první model měla premiéru loni v březnu na autosalonu v Ženevě - více o značce zde

Teprve před pár dny značka předala auto prvnímu zákazníkovi. Vstup na evropské trhy Qoros usazený s centrálou v Šanghaji plánuje v letošním roce, prozatím testuje reakce zákazníků z Bratislavy, kde otevřel první prodejnu na podzim loňského roku.

Z 33 aut, která loni komisaři EuroNCAP rozbíjeli, je mezi malými a městskými auty nejlepší Renault Zoe, ve střední třídě nejlépe ochrání Lexus IS, mezi MPVčky se vítězství dělí mezi Kiu Carens a Ford Tourneo Connect. Jeep Cherokee ovládl kategorii aut do terénu a mezi luxusními vozy je z loňských novinek nejbezpečnější italská šlechta v podobě Maserati Ghibli.

Organizace se sídlem v Bruselu hodnotí bezpečnost aut prodávaných v Evropě z pohledu posádky, dětí, chodců a bezpečnostních systémů. V roce 2014 bude EuroNCAP hodnocení bezpečnosti opět upravovat, bezpečnostní komisaři budou tlačit na automobilky, aby do aut ve velkém nasadily systémy automatického brzdění a udržování v jízdním pruhu.



Témata: Ford, Jeep, Kia, Lexus, Maserati, Renault


Nejčtenější

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Dacia Duster 1.6i 77 kW Prestige LPG
Dacia Duster 1.6i 77 kW Prestige LPG

r.v. 2011, naj. 113 628 km, LPG + benzín
209 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.