Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší auto za 52,5 milionu, nejlevnější za 45 tisíc

  19:42aktualizováno  19:42
Letošek bude rokem automobilových rekordů. Chystají se totiž dvě novinky, které se chtějí pyšnit tím, že jsou "NEJ". Nejdražším autem světa, s cenovkou znějící na dva miliony eur, chce být DiMora Natalia. Naopak nejlevnějším s cenou kolem pětačtyřiceti tisíc indická Tata.

Nejlevnější auto světa | foto: Repro iDNES.cz

DiMora Natalia SLS2 - luxus za všechny peníze
O projektu nejdražšího a nejluxusnějšího auta už se mluví dobrý rok a půl. Víc než vizualizace a nabubřelá prohlášení ale prozatím z Alfreda J. DiMory a jeho týmu nevypadlo.

Nejdražší a nejluxusnější limuzína světa je americký projekt pána, který se proslavil stavbou luxusních aut. Za svůj nejnovější výtvor chce 52,5 milionu korun, tedy 2 miliony eur.

Bugatti Veyron se svým 1001 koněm výkonu se bude muset sklonit před dvanácti stovkami koňských sil čtrnáctilitrového šestnáctiválce natalie.

DiMora Natalia SLS2

Motor pojmenovaný Volcano V16 nabízí maximální krouticí moment 1200 Nm. Když nebude všechna jeho síla potřeba, odpojí se automaticky polovina válců.

Ta nej auta se ráda chlubí unikátními vynálezy, podle poslední tiskové zprávy automobilky DiMora Motorcar má mít natalia speciální elektricky vyhřívané stěrače HeatFlexx.

Za dva miliony eur si bude možné poručit jakýkoliv výkřik techniky a luxusu, který se ve světě na čtyřech kolech nabízí.

Ve standardní výbavě nebude chybět head-up displej, všechna čtyři kola budou nejen poháněná, ale i řízená.

DiMora Natalia SLS2

Natalia dostane čtyřiadvacetipalcové ráfky obuté do runflatových pneumatik schopných dojezdu i při defektu, tolikazónovou klimatizaci, kolik je uvnitř sedadel, zadní masážní křesla nebo barvu měnící lakování.

Prý už je objednáno deset aut, dodávky by měly odstartovat letos.

Nejlevnější auto bude asi kabriolet
Už ve středu 9. ledna se má naopak podle informací deníku la Repubblica představit nejlevnější auto světa. Pravděpodobnost, že ho spatříme na českých silnicích, je sice ještě menší než v případě natalie, ale pozornost si určitě zaslouží.

Superekonomické a jednoduché auto dostane za úkol motorizovat překotně se rozvíjející indický trh. Rikši, zvířata, motorky a kola by mělo nahradit cosi, co podle informací Repubbliky vypadá tak trochu jako parodie na Smart Crossblade (vzpomínáte?).

Před časem představil indický průmyslový mamut Tata (mimochodem, stejná automobilka je první ve frontě na nákup Land Roveru a Jaguaru) prototyp elektromobilu jménem REV. A právě takto - ovšem s klasickým benzinovým spalovacím motorem - by podle informací italského listu mělo vypadat nejlevnější auto světa.

Hlavním tahákem má být cena: 2 500 dolarů (necelých 45 tisíc korun). Při pohledu na ni je jedno, že auto na jediných dostupných obrázcích nemá střechu a vypadá jak z papíru...

Nejlevnější přibližovadlo má odvézt čtyři cestující, motor s objemem 600 ccm pochází z motocyklu, karoserie je z plastů a střecha snad bude plátěná. Počítá se se spotřebou kolem čtyř litrů benzinu na sto kilometrů. V prvních letech jich chce Tata vyrábět tři sta tisíc, kolem roku 2011 už to má být milion. Auto se představí na autosalonu v New Delhi. Jak bude auto za dva a půl tisíce dolarů vypadat, se dozvíme příští týden.

Prozatím bezejmenné auto (všude se o něm prozatím mluví jako o Rs 1 lakh car) se začne prodávat v září nebo říjnu letošního roku, proslýchá se ale, že se s ním Tata přijede pochlubit také na autosalon do Ženevy začátkem března.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.