Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší jídlo Petra Lesáka? Za sto šedesát tisíc

  16:38aktualizováno  16:38
Obrázek slavné opery v Sydney na dveřích a klokan na kapotě vozu. Tak dává Petr Lesák najevo svoji náklonnost k australskému kontinentu. Ale auta ctí evropská a asijská. Kupuji si nová auta. Líbí se mi, jak voní, říká hlasatel.

Moderátor, a do konce tohoto roku hlasatel České televize Petr Lesák se společně s několika dalšími známými tvářemi na tři měsíce stal testovacím jezdcem kolínské Toyoty Aygo. Sám však dává přednost větším vozům.

Před více než rokem si koupil stříbrné Audi A3 a chystá se na větší model A4.

„Aygo je prima auto do města. Na delší trasy ale radši jezdím audinou. Přeci jen se v ní cítím lépe,“ říká Lesák.

V Austrálii jste rok žil, což je vidět i na vašem autě. Řídil jste tam?
Za volant jsem si tam nesedl. Zaprvé mají skvěle fungující hromadnou dopravu a zadruhé jsem si netroufl na jízdu vlevo. I z pozice pasažéra a spolujezdce jsem si ale odnesl jeden zvyk, který se snažím přenést i na naše silnice: v Austrálii je totiž králem silnic chodec, nikoliv auto. 

Kdy jste si udělal řidičský průkaz?
Poměrně až na „stará kolena“. Bylo mi dvacet sedm let. Až do té doby jsem jezdil autobusem, metrem a tramvají. Začít řídit jsem se rozhodl až tehdy, když jsem ze Smíchova pravidelně dojížděl do České televize na Kavčí hory. 

V autoškole jste byl bezproblémový žák?
To bylo v pohodě. Já celý život v různých testech procházím nebo propadám o jeden bod. V autoškole jsem naštěstí o jeden bod prošel. Co se týká jízd, tak za volantem jsem v autoškole seděl poprvé. Doma mě řídit nenechali. Táta měl navíc moskviče, takže ani nevím, jestli bych ho dokázal rozpohybovat. 

Jaké bylo vaše první auto?
Peugeot 206. Kupoval jsem ho dřív, než jsem měl „papíry“. Kamarád mi ho dovezl do Prahy a já si do něj ještě asi tři týdny chodil jen sednout. 

To bylo ojeté auto?
Dávám přednost novým vozům. Přátelé mi sice radili, abych si na začátečnické oťukávání blatníků koupil něco ojetého, ale já mám rád ten pocit, když vím, že s ním přede mnou nikdo nejezdil. A nové auto krásně voní. 

Bydlíte v Praze. Nebojíte se parkovat na ulici?
Garáž nemám a auto mi vykradli jen jednou. Právě toho prvního peugeota. Asi ve čtyři hodiny ráno jsem se vrátil z nějaké akce a hned v sedm jsem musel jet na službu do televize. Na ty tři hodiny se mi nechtělo do čtvrtého patra tahat všechny věci, tak jsem je tam nechal. No a nevyplatilo se. Přišel jsem o všechno, co bylo uvnitř. Audi A3 zůstává zloději nepovšimnuto. 

Vozy značky Audi však bývají častým terčem zlodějů. Máte alespoň nějaké kvalitní zabezpečení?
Jen zamykání řadicí páky, které vyžaduje pojišťovna. Třeba alarm jsem si nekoupil. U nás na ulici to houká každou chvíli a lidi už na to ani nereagují. Jo, ještě jsem si vlastně nechal pískovat skla. Stojí to pár stovek a některé zloděje to možná odradí. 

Nenapadlo vás někdy vydat se do pražských ulic na motorce?
V Praze bych do toho nešel. Skútr jsem si půjčoval na Ibize, ale tady bych se asi zadusil. V horším případě by mě srazilo auto. 

Jaké auto byste nechtěl?
Vůz s moderním, trendovým designem. To by se mi za čtrnáct dnů okoukalo. V poslední době se mi nelíbil třeba Opel Vectra. Měl jsem astru a chtěl jsem přestoupit o třídu výš. Když se ale objevila nová vectra, šel jsem raději do audiny. A asi u ní i zůstanu. Uvažuju, že bych si pořídil větší model A4. Pak by se mi líbilo také jakékoliv BMW. 

Změnil byste něco na dopravě v Česku?
Myslím, že to funguje dobře. Možná by mohla být větší osvěta, alespoň co se týká novinek. I dopravní předpisy se mění a je potřeba to lidem připomínat. Třeba pravidlo zipu se většině řidičů pod kůži moc nedostalo. 

Boural jste někdy?
Jen jednou v životě, navíc dost kuriózně. Za deště jsem jel z Budapešti, a když už jsem v pohodě zvládl celou tu cestu, rozhodl jsem se, že si ještě zajedu koupit něco k jídlu. V Praze jsem zamířil do podzemních garáží jednoho nákupního centra, a jak bylo venku mokro, tak to uvnitř docela klouzalo. Skončil jsem ve zdi a na opelu byla škoda za sto šedesát tisíc korun. To bylo nejdražší jídlo v mém životě.

VŮZ DO MĚSTA Na delší cesty Petr Lesák jezdí v Audi A3. Toyota Aygo se hodí více do města.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Hummer H2 6.2 i 2009 ·...
Hummer H2 6.2 i 2009 ·...

r.v. 2009, naj. 108 773 km, benzín
770 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.