Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší veterán v Česku je ve skutečnosti nové auto

  11:50aktualizováno  11:50
I třicet milionů korun může být rozdíl mezi veteránem s historickým příběhem a mezi vozem, který jako veterán vypadá, ale ve skutečnosti jím není. Za necelých 35 milionů korun nabízí prodejna historických vozů Prague Classic Car Centre raritu – Bugatti 57 SC Atlantic.

Bugatti 57 SC Atlantic | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

"Když jsem uslyšel, že se v Praze nabízí takový klenot, musel jsem se na něj přijet podívat," vypráví Čechošvýcar a sběratel historických vozů Jan Jiří Pollak.

"Tohle auto je legendou mezi veterány. Má výkon 210 koní a dokáže jet rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. To bylo ve své době něco výjimečného," vysvětluje.

Jedinečnost a vysoká cena Bugatti 57 SC Atlantic spočívá v tom, že ve čtyřicátých letech minulého století byly vyrobeny jen čtyři kusy. Jeden zmizel úplně, dva jsou v soukromých sbírkách a jeden byl na konci padesátých let téměř úplně zničen při srážce vlakem.

"Při předvádění automobilu mi ředitel Prague Classic Car Centre Miroslav Kotlařík vyprávěl příběh o tom, jak bugatti holandského majitele Jaapa Rubena, jehož prodej zprostředkovává, je tím vozem z vlakového neštěstí. A ten po složité renovaci zachránili," říká Pollak.

Podle Miroslava Kotlaříka vůz obsahuje díly ze zničeného bugatti.

"Jsou to některé podvozkové části jako například zadní listové péro, hydraulické válce nebo některé díly z převodovky. Jeho hodnotu navíc zvyšuje to, že až na karoserii, která je z osmdesátých let, ostatní díly pocházejí z jiných starých vozů značky Bugatti," uvedl na dotaz MF DNES. Odvolává se přitom na informace od stavitele vozu, Dána Erika Kouxe. Toho se redakci nepodařilo kontaktovat.

"Je to vyloučeno"
Příběh s originálními díly však zpochybňují v Bugatti i současný majitel vozu.

"Je to vyloučeno. To, co z něj zbylo po vlakovém neštěstí, je nyní v restaurátorské dílně v USA. Opravený vůz s původním číslem podvozku by měl být příští rok představen na výstavě historických vozidel v Pebble Beach," říká vedoucí historického oddělení automobilky Bugatti Julius Kruta z francouzského Molsheimu.

Majitel vozu Jaap Braam Ruben, který vůz vlastní, na dotaz odpověděl, že si nemyslí, že by jeho auto cokoliv z původního zničeného Bugatti 57 SC Atlantic obsahovalo.

Důkazem o historické hodnotě by mohla být karta Mezinárodní federace historických vozidel, kterou dostávají veteráni s jasným původem, který je pečlivě prověřován. Tu Miroslav Kotlařík k dispozici nemá. "Nevím, jestli ji má majitel vozu. Já jsem ji neviděl," uvedl.

Podle motoristického novináře a znalce veteránů Jana Tučka by takové auto nemělo nést logo a název Bugatti ani označení roku výroby 1936.

"Historická hodnota je prakticky nulová. Pokud jde o kvalitní repliku, její hodnota může být tři až pět milionů korun," míní Tuček.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.