Ferrari FF

Ferrari FF | foto: Ferrari

Nejhezčí auta letoška: superúsporný volkswagen a nevídané ferrari

  • 26
Letošní ročník ankety AutoDesign Awards ukazuje nejlepší automobilový design současnosti. Parádní disciplínou automobilových designérů bývaly sporťáky, dnes se ale snaží fešně obléknout i malý hybridní vozík. Ferrari s pohonem všech kol a kombíkovým zadkem je hlavně šokující ukázkou toho, co si hrdá automobilka dovolí.

Porota specializovaného magazínu AutoDesign & Styling, který se zabývá designem automobilů, zvolila ta nej auta letoška. "Hlavním úkolem ankety je ukázat, jaké automobily oceňují samotní designéři, a představit automobilový design jako komplexní disciplínu, jejíž důležitost a vliv neustále roste," vysvětluje Radek Laube, šéfredaktor časopisu a spolupracovník redakce iDNES.cz a MF DNES.

Vítězem kategorie sériových aut je Ferrari FF, jehož design vznikal ve studiu Pininfarina. První místo mezi koncepty získal ekologický Volkswagen XL1.

Volkswagen XL1

Na druhém místě mezi koncepty se umístil předprodukční koncept Alfa Romeo 4C a třetí příčku obsadil Land Rover DC100. Druhou příčku mezi sériovými vozy získalo Lamborghini Aventador LP700-4 a třetím nejlépe hodnoceným designem se stal Volkswagen Beetle.

"Ferrari FF bodovalo nejen díky silnému výrazu přední masky a atraktivním tvarům skvěle přizpůsobeným povaze prestižní značky, ale také renesancí originální architektury karoserie ve stylu shooting brake," vysvětluje Radek Laube. Více o Ferrari FF čtěte zde.

Ferrari FF

"Vítězný hybridní koncept Volkswagen XL1 tak zaujal především perfektním spojením čistého moderního a efektivního automobilového designu s tématem ekologie a šetrného provozu," dodává. Miniaturní futuristický volkswagen se ale možná bude vyrábět.

S informací přišel koncem ledna nizozemský Autoweek. Koncept XL1 se spotřebou pod litr na sto kilometrů se představil před rokem na autosalonu v Kataru. V sériové podobě má dostat hybridní soustrojí tvořené dvouválcovým naftovým motorem 0,8 litru s výkonem 48 koní a 27koňovým elektromotorem, spojené se sedmistupňovým automatem DSG.

Lithium-iontové baterie mají vystačit až na 38 kilometrů jízdy v plně elektrickém módu, zrychlení z nuly na stovku zvládne za dvanáct sekund. Více o Volkswagenu XL1 čtěte zde.

Radek Laube předá ceny designérům na autosalonu v Ženevě na začátku března. Studio Pininfarina zvítězilo v ojedinělé anketě už podruhé za sebou. Loni předával Fabiovi Filippinimu (rozhovor s designérskou hvězdou čtěte zde), šéfdesignérovi studia, Radek Laube cenu za koncept Alfa Romeo 2uettottanta. Mezi sériovými auty loňska z pohledu designu vládl Range Rover Evoque. Jeho test čtěte zde.

Kompletní výsledky
Kategorie sériová autaKategorie koncepty
1. Ferrari FF 1. Volkswagen XL1
2. Lamborghini Aventador LP700-42. Alfa Romeo 4C
3. Volkswagen Beetle3. Land Rover DC100
4. Porsche 911 Carrera4. Škoda Vision D
5. Citroën DS55. Renault Captur
6. Mini Coupe6. BMW ConnectedDrive
7. BMW 6-Series Gran Coupe7. Volkswagen NILS Concept
8. Opel Astra GTC8. Volkswagen Bulli Concept
9.-10. Volkswagen Up!9. BMW i8 Concept
9.-10. Kia Rio10. Jaguar C-X16 Concept