Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhorší auto světa má asijské kořeny. Naštěstí se nedá koupit

aktualizováno 
Toto auto je noční můra. Jmenuje se Horrific H-0WL3R a vyrobila ho britská pojišťovna Warranty Direct. Pomohla si svými statistikami poruchovosti, ve kterých hledala nejproblematičtější komponenty jednotlivých aut. Překvapením je, že velká část dílů je z Japonska.

Horrific H-0WL3R | foto: Warranty Direct

Japonská auta obvykle vedou žebříčky spolehlivosti. Podle databází britské pojišťovny se však i u nich problémové komponenty najdou. Warranty Direct uvádí, že hororové zážitky mohou zajistit nejen o nadcházející Halloweenské noci. Právě při té příležitosti Horrific H-0WL3R představila (horrific znamená anglicky „hrůzostrašný“). Je sestaven z nejproblematičtějších komponent napříč britským autoparkem.

U Warranty Directu také spočítali, že každý měsíc by takový křáp vyžadoval servis v ceně přes 18 tisíc korun.

Fotogalerie

Díly z virtuálního monstra, které vzniklo analýzou závad 50 tisíc vozů, dodala výhradně auta z Asie.

Britská pojišťovna zjistila, že z tamních silnic, které jsou prý ve velmi špatném stavu, si nejvíce závad odváží Mazda 5, až dvě třetiny exemplářů v databázi pojišťovny měly problém s podvozkem. Další mazda, legendární roadster MX-5 má zase nejčastěji potíže s brzdami, prý celá polovina.

Motor zlobí u 48 procent vozů Mitsubishi Outlander. Řízení dodal bizarně tvarovaný Chevrolet (původně Daewoo) Tacuma. V případě korejského MPV je třicetiprocentní jistota, že se pokazí řízení a převodovka.

Elektroinstalace nejvíce zlobí u Lexusu GS. To je velký šrám na pověsti japonské značky patřící Toyotě, která patří k premiantům spolehlivosti. Výbavou a sofistikovanými systémy nabitý lexus má podle statistik pojišťovny potíže s elektrovýzbrojí v 67 procentech případů.

Klimatizace nejvíce zlobí Hondy CR-V, potíže s ní má 18,4 procent vozů.

David Gerrans, šéf Warranty Direct k H-0WL3R dodal, že naštěstí se toto auto neprodává.

Z čeho je postaven Horrific H-0WL3R
Vůz rok výroby díl procento závad
Chevrolet Tacuma
2005-11převodovka 33%
Chevrolet Tacuma2005-11řízení 33%
Honda CR-V2007-klimatizace18,4%
Lexus GS 2005-11elektroinstalace67%
Mazda5 2005-10podvozek72,1%
Mazda MX-52005-15brzdy45,4%
Mitsubishi Outlander2007-13motor48,3%




Nejčtenější

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.