Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhorší auto světa má asijské kořeny. Naštěstí se nedá koupit

aktualizováno 
Toto auto je noční můra. Jmenuje se Horrific H-0WL3R a vyrobila ho britská pojišťovna Warranty Direct. Pomohla si svými statistikami poruchovosti, ve kterých hledala nejproblematičtější komponenty jednotlivých aut. Překvapením je, že velká část dílů je z Japonska.

Horrific H-0WL3R | foto: Warranty Direct

Japonská auta obvykle vedou žebříčky spolehlivosti. Podle databází britské pojišťovny se však i u nich problémové komponenty najdou. Warranty Direct uvádí, že hororové zážitky mohou zajistit nejen o nadcházející Halloweenské noci. Právě při té příležitosti Horrific H-0WL3R představila (horrific znamená anglicky „hrůzostrašný“). Je sestaven z nejproblematičtějších komponent napříč britským autoparkem.

U Warranty Directu také spočítali, že každý měsíc by takový křáp vyžadoval servis v ceně přes 18 tisíc korun.

Fotogalerie

Díly z virtuálního monstra, které vzniklo analýzou závad 50 tisíc vozů, dodala výhradně auta z Asie.

Britská pojišťovna zjistila, že z tamních silnic, které jsou prý ve velmi špatném stavu, si nejvíce závad odváží Mazda 5, až dvě třetiny exemplářů v databázi pojišťovny měly problém s podvozkem. Další mazda, legendární roadster MX-5 má zase nejčastěji potíže s brzdami, prý celá polovina.

Motor zlobí u 48 procent vozů Mitsubishi Outlander. Řízení dodal bizarně tvarovaný Chevrolet (původně Daewoo) Tacuma. V případě korejského MPV je třicetiprocentní jistota, že se pokazí řízení a převodovka.

Elektroinstalace nejvíce zlobí u Lexusu GS. To je velký šrám na pověsti japonské značky patřící Toyotě, která patří k premiantům spolehlivosti. Výbavou a sofistikovanými systémy nabitý lexus má podle statistik pojišťovny potíže s elektrovýzbrojí v 67 procentech případů.

Klimatizace nejvíce zlobí Hondy CR-V, potíže s ní má 18,4 procent vozů.

David Gerrans, šéf Warranty Direct k H-0WL3R dodal, že naštěstí se toto auto neprodává.

Z čeho je postaven Horrific H-0WL3R
Vůzrok výrobydílprocento závad
Chevrolet Tacuma
2005-11převodovka33%
Chevrolet Tacuma2005-11řízení33%
Honda CR-V2007-klimatizace18,4%
Lexus GS2005-11elektroinstalace67%
Mazda52005-10podvozek72,1%
Mazda MX-52005-15brzdy45,4%
Mitsubishi Outlander2007-13motor48,3%


Témata: Halloween


Nejčtenější

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.