Japonská auta obvykle vedou žebříčky spolehlivosti. Podle databází britské pojišťovny se však i u nich problémové komponenty najdou. Warranty Direct uvádí, že hororové zážitky mohou zajistit nejen o nadcházející Halloweenské noci. Právě při té příležitosti Horrific H-0WL3R představila (horrific znamená anglicky „hrůzostrašný“). Je sestaven z nejproblematičtějších komponent napříč britským autoparkem.
U Warranty Directu také spočítali, že každý měsíc by takový křáp vyžadoval servis v ceně přes 18 tisíc korun.
Díly z virtuálního monstra, které vzniklo analýzou závad 50 tisíc vozů, dodala výhradně auta z Asie.
Britská pojišťovna zjistila, že z tamních silnic, které jsou prý ve velmi špatném stavu, si nejvíce závad odváží Mazda 5, až dvě třetiny exemplářů v databázi pojišťovny měly problém s podvozkem. Další mazda, legendární roadster MX-5 má zase nejčastěji potíže s brzdami, prý celá polovina.
Motor zlobí u 48 procent vozů Mitsubishi Outlander. Řízení dodal bizarně tvarovaný Chevrolet (původně Daewoo) Tacuma. V případě korejského MPV je třicetiprocentní jistota, že se pokazí řízení a převodovka.
Elektroinstalace nejvíce zlobí u Lexusu GS. To je velký šrám na pověsti japonské značky patřící Toyotě, která patří k premiantům spolehlivosti. Výbavou a sofistikovanými systémy nabitý lexus má podle statistik pojišťovny potíže s elektrovýzbrojí v 67 procentech případů.
Klimatizace nejvíce zlobí Hondy CR-V, potíže s ní má 18,4 procent vozů.
David Gerrans, šéf Warranty Direct k H-0WL3R dodal, že naštěstí se toto auto neprodává.
Vůz | rok výroby | díl | procento závad |
---|---|---|---|
Chevrolet Tacuma | 2005-11 | převodovka | 33% |
Chevrolet Tacuma | 2005-11 | řízení | 33% |
Honda CR-V | 2007- | klimatizace | 18,4% |
Lexus GS | 2005-11 | elektroinstalace | 67% |
Mazda5 | 2005-10 | podvozek | 72,1% |
Mazda MX-5 | 2005-15 | brzdy | 45,4% |
Mitsubishi Outlander | 2007-13 | motor | 48,3% |