Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhorší auto světa má asijské kořeny. Naštěstí se nedá koupit

aktualizováno 
Toto auto je noční můra. Jmenuje se Horrific H-0WL3R a vyrobila ho britská pojišťovna Warranty Direct. Pomohla si svými statistikami poruchovosti, ve kterých hledala nejproblematičtější komponenty jednotlivých aut. Překvapením je, že velká část dílů je z Japonska.

Horrific H-0WL3R | foto: Warranty Direct

Japonská auta obvykle vedou žebříčky spolehlivosti. Podle databází britské pojišťovny se však i u nich problémové komponenty najdou. Warranty Direct uvádí, že hororové zážitky mohou zajistit nejen o nadcházející Halloweenské noci. Právě při té příležitosti Horrific H-0WL3R představila (horrific znamená anglicky „hrůzostrašný“). Je sestaven z nejproblematičtějších komponent napříč britským autoparkem.

U Warranty Directu také spočítali, že každý měsíc by takový křáp vyžadoval servis v ceně přes 18 tisíc korun.

Fotogalerie

Díly z virtuálního monstra, které vzniklo analýzou závad 50 tisíc vozů, dodala výhradně auta z Asie.

Britská pojišťovna zjistila, že z tamních silnic, které jsou prý ve velmi špatném stavu, si nejvíce závad odváží Mazda 5, až dvě třetiny exemplářů v databázi pojišťovny měly problém s podvozkem. Další mazda, legendární roadster MX-5 má zase nejčastěji potíže s brzdami, prý celá polovina.

Motor zlobí u 48 procent vozů Mitsubishi Outlander. Řízení dodal bizarně tvarovaný Chevrolet (původně Daewoo) Tacuma. V případě korejského MPV je třicetiprocentní jistota, že se pokazí řízení a převodovka.

Elektroinstalace nejvíce zlobí u Lexusu GS. To je velký šrám na pověsti japonské značky patřící Toyotě, která patří k premiantům spolehlivosti. Výbavou a sofistikovanými systémy nabitý lexus má podle statistik pojišťovny potíže s elektrovýzbrojí v 67 procentech případů.

Klimatizace nejvíce zlobí Hondy CR-V, potíže s ní má 18,4 procent vozů.

David Gerrans, šéf Warranty Direct k H-0WL3R dodal, že naštěstí se toto auto neprodává.

Z čeho je postaven Horrific H-0WL3R
Vůz rok výroby díl procento závad
Chevrolet Tacuma
2005-11převodovka 33%
Chevrolet Tacuma2005-11řízení 33%
Honda CR-V2007-klimatizace18,4%
Lexus GS 2005-11elektroinstalace67%
Mazda5 2005-10podvozek72,1%
Mazda MX-52005-15brzdy45,4%
Mitsubishi Outlander2007-13motor48,3%




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.