Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejhorší silnice je opět v Praze. Do ulice U Seřadiště jen offroadem

  9:40aktualizováno  9:40
V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celé České republice získala neslavné prvenství stejně jako v loňském roce ulice U Seřadiště v Praze 10, která bývala dříve nejrychlejší spojkou městských částí Michle a Vršovice. Výsledky ankety vyhlásil Jiří Cívka z nadace pojišťovny Generali.

V anketě rozhodovali motoristé prostřednictvím mobilních aplikací a portálu Výmoly.cz. Celkem se sešlo přes 91 tisíc hlasů. Podněty od uživatelů putují on-line k příslušným správcům silnic, kteří s nimi dále pracují. Celkem pět ze sedmi nejhorších výmolů bylo k dnešnímu dni kompletně či provizorně opraveno.

„Na dopravní bezpečnost má vliv nejen chování řidičů, ale i stav silnic. Rozhodli jsme se proto letos pomáhat s opravami silnic nižších tříd a uvolnili jsme krajům 4,4 miliardy korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Kraje si samy vybírají, na které úseky peníze použijí. A veřejnost krajům pomáhá volbou vhodných úseků, například prostřednictvím tipů z webu Výmoly.cz,“ uvedl k anketě ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Fotogalerie

„Hlavní město Praha si po roce odnáší anticenu za nejhorší výmol v republice. Současně je potřeba zdůraznit, že je zároveň nejaktivnějším krajem v opravách nahlášených výtluků. Ulici U Seřadiště navíc dlouhodobě provázejí majetkoprávní spory. Alespoň provizorně se úsek podařilo opravit, což je výrazný posun proti loňskému roku,“ komentoval anketu Petr Čaník z projektu Výmoly.cz.

Hned dvakrát se do první sedmičky dostaly silnice na Třebíčsku. Druhé místo v anketě patří silnici v Okřešicích, která anketu „vyhrála“ v roce 2012, čtvrté potom silnici v Jemnici. Mezi ně se vešla ulice Těšínská v Opavě. Páté místo obsadila silnice v Hospozíně na Kladensku.

Za pět let trvání projektu nahlásili motoristé již 5 335 výtluků, z toho jich bylo opraveno 2 339, což je téměř 45 procent. V letošním roce upozornili řidiči v rámci celé republiky na téměř 1 200 výtluků, opraveno jich bylo zatím pouze 16 procent, konkrétně 187. Koncem roku by se toto číslo mohlo pohybovat kolem 40 až 50 procent.

Autoři: ,


Témata: Doprava, Generali


Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Maserati Quattroporte S Q4
Maserati Quattroporte S Q4

r.v. 2013, naj. 58 718 km, benzín
1 674 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.