Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější kombi v Ženevě je z rodu urozených koček

  18:00aktualizováno  18:00
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jeden z nejkrásnějších exponátů letos stojí v Ženevě na stánku Jaguaru. Je to parádní lekce pro všechny designéry, kteří dostali za úkol namalovat sportovní kombi. Do notýsku si skicují jeho oblý zadek, hodně skloněné zadní okno a parádní napojení střechy a zadního spojleru na sloupek.

Britským autům od nepaměti nejvíc sluší tmavě zelená British racing green, je to i tradiční oblek jaguarů. Ale v bílé je nové kombi XF Sportbrake k nakousnutí.

Čtěte víc

Jaguar XF Sportbrake má na délku skoro pět metrů - více zde

Jaguar a kombi, to už tu jednou bylo. Konzervativci si z Jaguaru X-type s velkým kufrem rvali vlasy. Ale nakonec to tak neúspěšné auto, jak se snaží tradicionalisté tvrdit, nebylo. A u Jaguaru samotného se za tohle auto taky nestydí. "Kdyby tehdy kombíkový X-type nebyl, možná by nebyl ani Jaguar," říkají.

XF Sportbrake je s délkou 4,96 metru opravdu velký kombík. Kvůli místu navíc nabyl o 70 kilogramů, do kufru se vejde 550 až 1 675 litrů.

Fotogalerie

S novým kombi s jaguarem na čumáku přijíždí ještě jedna revoluční změna. Před pár lety by to byl prohřešek proti dobrým mravům, ale sportbrake vyjíždí jen s turbodieselovými motory. Ostatně, Jaguar v dobách své největší slávy platil za průkopníka a revolucionáře, tak proč se teď pod vládou Indů ve vedení značky omezovat.

Zadní kola roztáčí naftový čtyřválec 2,2 litru (190 koní), nebo třílitrové šestiválce (240 a 275 koní). Všechny motory spolupracují s osmistupňovým automatem.

Benzinomilové nezůstanou na holičkách. Pro verzi R je připraven pětilitrový osmiválec osazený kompresorem. Ten udělá s 510 koňmi výkonu z praktického jaguaru  tu pravou šelmu, která bude nahánět po německých dálnicích domácí rakeťáky.





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.