Nejkrásnější kombi v Ženevě je z rodu urozených koček

  • 34
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jeden z nejkrásnějších exponátů letos stojí v Ženevě na stánku Jaguaru. Je to parádní lekce pro všechny designéry, kteří dostali za úkol namalovat sportovní kombi. Do notýsku si skicují jeho oblý zadek, hodně skloněné zadní okno a parádní napojení střechy a zadního spojleru na sloupek.

Britským autům od nepaměti nejvíc sluší tmavě zelená British racing green, je to i tradiční oblek jaguarů. Ale v bílé je nové kombi XF Sportbrake k nakousnutí.

Čtěte víc

Jaguar XF Sportbrake má na délku skoro pět metrů - více zde

Jaguar a kombi, to už tu jednou bylo. Konzervativci si z Jaguaru X-type s velkým kufrem rvali vlasy. Ale nakonec to tak neúspěšné auto, jak se snaží tradicionalisté tvrdit, nebylo. A u Jaguaru samotného se za tohle auto taky nestydí. "Kdyby tehdy kombíkový X-type nebyl, možná by nebyl ani Jaguar," říkají.

XF Sportbrake je s délkou 4,96 metru opravdu velký kombík. Kvůli místu navíc nabyl o 70 kilogramů, do kufru se vejde 550 až 1 675 litrů.

S novým kombi s jaguarem na čumáku přijíždí ještě jedna revoluční změna. Před pár lety by to byl prohřešek proti dobrým mravům, ale sportbrake vyjíždí jen s turbodieselovými motory. Ostatně, Jaguar v dobách své největší slávy platil za průkopníka a revolucionáře, tak proč se teď pod vládou Indů ve vedení značky omezovat.

Zadní kola roztáčí naftový čtyřválec 2,2 litru (190 koní), nebo třílitrové šestiválce (240 a 275 koní). Všechny motory spolupracují s osmistupňovým automatem.

Benzinomilové nezůstanou na holičkách. Pro verzi R je připraven pětilitrový osmiválec osazený kompresorem. Ten udělá s 510 koňmi výkonu z praktického jaguaru  tu pravou šelmu, která bude nahánět po německých dálnicích domácí rakeťáky.