Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlépe se s kufrem vyrovnali Španělé

aktualizováno 
Udělat z dvouprostorové karosérie karosérii tříprostorovou se nejlépe podařilo slavnému designérovi Giugiarovi, který je autorem typové řady Seat Ibiza/Cordoba.
Udělat z dvouprostorové karosérie karosérii tříprostorovou se nejlépe podařilo slavnému designérovi Giugiarovi, který je autorem typové řady Seat Ibiza/Cordoba. Plyne to z mého hodnocení designu malých sedanů ve srovnávacím testu MF DNES, kde bylo nejzajímavější sledovat, jak výrobci k vozu "přilepili" zavazadlový prostor. Sedan firmy Seat dává najevo svou vlastní identitu, nezávislou na typové řadě Ibiza. Snad i proto se marketingoví stratégové značky rozhodli pro odlišné označení. Cordoba působí sebevědomě a dynamicky. Její kabát nepoznamenal ani zub času. Záměrně upozorňuji na kabát, protože design interiéru si moje nadšení rozhodně nevyslouží. A to navzdory nedávné modernizaci. Ta se ke smůle typové řady Ibiza/Cordoba zastavila pouze u změny tvarů, zatímco v použitých materiálech to byl spíš krok zpět. Plasty působí lacině a nezachrání to ani efektní multifunkční velkoplošný displej na středové konzole. Nešťastně jsou řešeny i dveřní výplně a elektrické ovládání předních oken (především z hlediska ergonomie), a tak jediné, na čem spočinul můj pohled s potěšením, byl volant ve stylu nového toleda. I když je fabia na první pohled těžkotonážník, splynutí kufru s přední částí karoserie je bezchybné. Design vozu totiž vyznává hrany i vpředu, takže je ostré navázání kufru na zadní okno vhodné. Co se mi nelíbí, to jsem kritizoval už u fabie kombi: zadní nárazník na mne působí jako na půl žerdi stažené kalhoty. Chápu, že díky němu má fabia nejnižší nakládací hranu, ale příliš hezké to není. Dojem kazí i velké zadní světlomety, které celkový dojem ještě umocňují. Snad se někomu může zdát, že jsem k nové škodovce až příliš kritický, nicméně prezentuji osobní názor. A uvědomuji si, že mnoho lidí označí právě sedana za nejpovedenější model z celé typové řady, stejně jako kombi má své příznivce, byť ho část novinářů označila za prodloužený hatchback nebo liftback. Mohutný optický dojem ze škodovky však má také své výhody: ve vozidle se posádka cítí bezpečněji než v konkurenčních výrobcích. S celkovým image vozu ladí kultivovaný interiér, který díky jednoduchosti (mnozí by řekli strohosti) neztrácí na eleganci ani s přibývajícím časem. Interiér je z testovaných vozů nejhezčí, nejpraktičtější a ergonomicky a technologicky nejlépe zpracovaný. Renaulta Thalia snad ani nelze z hlediska designu hodnotit. Popravdě - bez velmi rozsáhlých změn, které by se musely dotknout i předních dveří, by nebylo možné dosáhnout výrazně lepšího výsledku. Je zřejmé, že se tím potenciální cílová skupina zákazníků zúží o lidi, kterým nechybí vkus. Naštěstí pro výrobce je však poměrně dost motoristů, jimž na vzhledu příliš nezáleží a upřednostňují jiné vlastnosti. Ani interiér renaultu už dnes není velké terno. Stále ještě je tvarově hravý, ale působí lacině. Samé tvrdé plasty a minimální čalounění dojem útulného a bezpečného vozu netvoří.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.