Kia Picanto patří k nejlevnějším i nejúspornějším autům na našem trhu.

Kia Picanto patří k nejlevnějším i nejúspornějším autům na našem trhu. | foto: Carscoop

Nejlepší auta pro podnikání do 400 tisíc

  • 14
Vyberte si vůz v našem přehledu: jaké auto je nejúspornější, nejspolehlivější, nejprostornější či nejlevnější? Které vás naopak bude nejlépe reprezentovat? To vše do 400 tisíc korun bez daně.

Jak vybrat správné auto pro vaše podnikání? Můžete se nechat inspirovat naším přehledem, kde jsme připravili přehled nej vozů v pěti kategoriích, omezených maximální cenou 400 tisíc korun bez DPH (tedy asi 480 tisíc korun s daní).

Bez DPH už koupíte i sporťáky

Odpočet DPH vám auto zlevní,
má to ale svá úskalí - více ZDE

U každého vozu najdete minimálně dvě ceny: základní, tedy tu, na níž startuje vůz s minimální výbavou, a cenu s odečteným 19% DPH. U některých vozů také figuruje cena auta pořízeného na značkový finanční leasing přímo od prodejce, které někdy bývají výhodnější a hlavně dostupnější, pokud nedisponujete potřebnou hotovostí. Ceny jsou platné k 22. březnu a technické údaje se vztahují k autu se základním nabízeným motorem.

Nejspolehlivější: auta nejlepší v žebříčcích technických kontrol TÜV

Ford Fusion
V Česku extrémně úspěšné auto, které si zákazníky získalo výbornou cenou a praktičností. Roli hraje i dobrá image značky Ford. Podle německého žebříčku spolehlivosti automobilů by na fusion mělo být spolehnutí i co se týká závad. Má také praktický a v rámci třídy velký zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou. Těžké nákupy tak při ukládání do kufru není potřeba zvedat vysoko.

Mazda 3
O vozech japonské automobilky Mazda platí, že spolehlivost je jejich velkou předností. Platí to i o zástupci nižší střední třídy, který může konkurovat třeba Škodě Octavia. Během jara by se Česku měla objevit zcela nová generace Mazdy 3, která se designem více podobá větší Mazdě 6. Na ženevském autosalonu už byla představena i sportovní verze MPS, která bude mít výkon 260 koní.

Toyota Yaris
Malý, ale na řízení velmi příjemný automobil, který je navíc podle německých statistik stanic technické kontroly jeden z nejméně poruchových vozů. S novým motorem o objemu 1,3 litru a systémem Stop and Go je navíc i velmi úsporný. Podle výrobce jezdí za pět litrů benzinu na 100 kilometrů. V nedávném redakčním testu yaris s tímto motorem jezdil za 5,5 litru na 100 km.

Ford Fusion Mazda 3 Toyota Yaris
prodejní cena (Kč) 239 900 399 900 249 900
cena bez DPH (Kč) 201 672 336 050 210 000
rozdíl (Kč) 38 317 63 850 39 900
motor 1,4 benzin 1,4 benzin 1,0 benzin
max. výkon (kW) 58 62 51
max. rychlost (km/h) 159 169 155
prům. spotřeba (l/100 km) 6,4 67 5
objem kufru (l) 337 346 272
 

Nejreprezentativnější: konzervativní VW, klasická kia, moderní renault

Renault Laguna
Renault Laguna je auto, které by mělo soupeřit s Fordem Mondeo, Opelem Insignia nebo Toyotou Avensis. Jenže neděje se tak. Příčinou je zřejmě nepříliš povedený design a pošramocená pověst kvality renaultů posledních let. Nízká prodejní čísla tak donutila prodejce jít s cenou dolů. Proto se dá moderní a dobře vybavený vůz koupit za méně než půl milionu korun.

Kia Magentis
Nový model Kie Magentis se začal prodávat za hodně zajímavou částku – základní cena se dostala pod půl milionu korun, což je ve střední třídě výborná nabídka. Navíc s výkonným dvoulitrovým motorem o síle 121 kW (165 koní). V nabídce je kromě ještě silnějšího benzinového motoru i dvoulitrový diesel´s výkonem 110 kW (150 koní). Ten se dá pořídit za necelých 540 tisíc korun.

Volkswagen Jetta
K tomuto autu se nejlépe hodí označení "malý passat". Sice je to sedan postavený na základu předchozího Volkswagenu Golf, ale na rozdíl od řady jiných sedanů vzešlých z pětidveřového základu vypadá velmi dobře. A dobře se s ním i jezdí. Pro koho se hodí? Tomu, komu stačí auto nižší střední třídy s dobrým jménem, případně tomu, kdo nemá dost peněz na passata, patřícího o třídu výš.

Renault Laguna Kia Magentis Volkswagen Jetta
prodejní cena (Kč) 489 900 499 980 499 900
cena bez DPH (Kč) 411 681 420 151 420 084
rozdíl (Kč) 78 219 79 829 79 816
motor 2,0 benzin 2,0 benzin 1,6 benzin
max. výkon (kW) 103 121 75
max. rychlost (km/h) 210 210 186
prům. spotřeba (l/100 km) 7,9 7,5 7,4
objem kufru (l) 450 500 527
 

Nejlevnější: minivozítka do města pořídíte už za 140 tisíc korun bez daně

Chevrolet Spark
Nejprodávanější vůz z kategorie mini. Prodává se ve verzi s motorem o objemu 0,8 a 1,0 litru. Jeho výhodou je především pětidveřová karoserie a záruka dlouhá pět let nebo 120 tisíc najetých kilometrů. V nejlevnější verzi je však jen jeden airbag a chybí posilovač řízení a autorádio. Kdo chce větší komfort i bezpečí, musí si pořídit litrový model s výbavovým stupněm Direct, který vyjde nejméně na 198 900 korun.

Kia Picanto
Stejně jako Chevrolet Spark má v základní výbavě jen jeden airbag, nemá posilovač řízení ani autorádio. Má i kratší záruku, která trvá tři roky nebo do ujetí sto padesáti tisíc kilometrů. Má však o 8 kilowattů silnější motor. Kdo by chtěl picanto lépe vybavené (se dvěma airbagy a klimatizací), musí zaplatit nejméně 219 980 korun. V nárazových testech Euro NCAP Kia Picanto dostala spíše podprůměrné tři hvězdičky z pěti.

Fiat Panda
Panda je důkazem, že Fiat malá auta zkrátka umí: v Evropě je to jedno z nejoblíbenějších miniaut. Vděčí za to v rámci své třídy prostorné karoserii a velkému zavazadlovému prostoru. Roli určitě hraje i hranatý design, který se neokouká. V základní výbavě je posilovač řízení a jeden airbag. V nárazových testech EuroNCAP panda získala jen tři hvězdičky z pěti.

Chevrolet Spark Kia Picanto Fiat Panda
prodejní cena / cena při leasingu (Kč) 169 900 / 149 900 169 980 / 149 980 177 900 / 147 900
cena bez DPH (Kč) 142 773 142 840 149 496
rozdíl (Kč) 27 127 27 140 28 404
motor 0,8 benzin 1,0 benzin 1,1 benzin
max. výkon (kW) 38 46 40
max. rychlost (km/h) 145 150 150
prům. spotřeba (l/100 km) 5,2 4,9 5,7
objem kufru (l) 170 157 206
 

Nejnižší spotřeba: malé diesely překvapí úsporností, ale jsou dost drahé

Volkswagen Polo 1.4 TDI DPF
Nejúspornějším autem je Volkswagen Polo Bluemotion. Na 100 kilometrů mu stačí jen 3,8 l nafty. Jeho nevýhodou je vysoká cena – prodává se za 458 600 korun. Tolik peněz za auto velikosti fabie dá asi jen málokdo. Nové, mnohem lépe vypadající polo už se chystá na český trh, dorazit by mělo během léta; nová generace verze Bluemotion až příští rok. Na 100 kilometrů by jí mělo stačit 3,3 litru nafty.

Kia Picanto 1.0 CRDi
Naftové picanto je opravdu úsporné, ale jeho pořízení se finančně příliš nevyplatí – výrazně levnější benzinová verze spotřebuje jen o půl litru benzinu na 100 km víc (4,9 l). Vzhledem k pětatřicetilitrové nádrži by tak dojezd měl být skoro 800 kilometrů. Realita při jízdě s dalšími cestujícími (kromě řidiče maximálně třemi) a naplněným kufrem bude asi jiná. Je třeba počítat s tím, že picanto není vůz na dlouhé cesty, ale typický představitel městského auta.

Peugeot 107, Citroën C1, Toyota Aygo 1.0i
Malé rozměry, nízká spotřeba a příznivá cena vylepšená šrotovným. To jsou hlavní důvody, proč je o malá auta z Kolína v západní Evropě obrovský zájem. V nárazových testech vybojoval Citroën C1, který je stejný jako Peugeot 107 a Toyota Aygo, čtyři hvězdičky z pěti. Byl však vybaven i bočními airbagy, v základní výbavě jsou jen dva čelní.

VW Polo Kia Picanto Peugeot 107, Citroën C1, Toyota Aygo 1.0i
prodení cena (Kč) 458 000 239 980 191 261
cena bez DPH (Kč) 384 874 201 664 160 724
rozdíl (Kč) 73 126 38 316 30 537
motor 1,4 nafta 1,0 nafta 1,0 benzin
max. výkon (kW) 59 55 50
max. rychlost (km/h) 176 150 157
prům. spotřeba (l/100 km) 3,8 4,4 4,5
objem kufru (l) 270 157 199

Největší kufr: Dacia válcuje konkurenty cenou, pohodlí ale moc nenabídne

Fiat Dobló
Fiat Dobló vychází z užitkové verze a vyrábí se v Turecku. To však nijak neznehodnocuje fakt, že je díky obrovskému zavazadlovému prostoru nadmíru praktický. Velké rodiny například ocení, že si lze pořídit i sedmimístnou variantu. Při parkování na zaplněném parkovišti před supermarketem jsou zase výhodou
zadní posuvné dveře na obou stranách vozu.

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV je autem, u něhož se povedlo skloubit prostornost a cenu. Žádný tak velký vůz nedostanete za tak málo peněz: na nejlevnější verzi stačí už 200 tisíc korun. Ve vyšší výbavě si lze pořídit i sedmimístný model, jehož hlavní výhoda spočívá v tom, že na šestém a sedmém sedadle může bez problémů sedět
i dospělý cestující. To u jiných sedmimístných aut bývá spíše výjimkou.

Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia je klasikou nižší střední třídy, která v Česku nemá konkurenta. Domácí značka s hustou servisní sítí, úsporné naftové motory TDI a image vozu, který toho hodně odveze, ale zároveň nevypadá jako stěhovák. Novinkou v nabídce Škodovky je motor od Volkswagenu 1.4 TSI s výkonem 90 kilowattů (125 koní).
Nejlevnější octavia s tímto motorem stojí 470 900 korun.

Fiat Dobló Dacia Logan MCV Škoda Octavia Combi
prodejní cena (Kč) 449 900 199 900 424 900
cena bez DPH (Kč) 378 067 167 983 357 059
rozdíl (Kč) 71 833 31 917 67 841
motor 1,4 benzin 1,4 benzin 1,6 benzin
max. výkon (kW) 57 55 75
max. rychlost (km/h) 145 155 188
prům. spotřeba (l/100 km) 7,4 7,6 7,4
objem kufru (l) 750 700 580