Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Benzinka u Jihlavy je nejlepší v Unii, inspektory zklamala jen sedátka na WC

  10:08aktualizováno  10:08
Vysočina má nejlepší čerpací stanici v Evropské unii. Benzinka Kozlov - Černá Studánka společnosti Unicorn uchvátila inspektory, kteří hodnotili dálniční čerpací stanice ve státech Unie. Dali jí nejvíce bodů, a vadila jim pouze "průměrně čistá" sedátka na toaletách a chybějící cedule.

Mezinárodní inspektoři otestovali celkem na osm desítek pump v celé Evropě. A tu nejlepší našli na 122. kilometrů dálnice D1 směrem na Brno.

Vítězná čerpací stanice Kozlov - Černá Studánka patří společnosti Unicorn. Je jedna z nejmenších, u kterých lze na české dálnici natankovat. Benzin nebo nafta, celkem pět druhů paliv, teče jen ze dvou stojanů, u nichž mohou současně zastavit nejvýš čtyři auta.

Zázračná mi nepřijde, ale cena benzinu je tu milá, hodnotil řidič

"Mně tedy nikterak zázračná nepřijde. Klasická pumpa, jakých jsou v republice mraky. Nechápu, proč zrovna tahle v nějakém testu zvítězila. Po republice jezdím docela dost a znám spoustu lepších a hlavně větších. Třeba nové na dálnici k Rozvadovu jsou fajn," kroutil hlavou Marek Šejba.

Čerpací stanice Kozlov - Černá Studánka společnosti Unikorn na dálnici D1 ve směru na Brno je podle komisařů nejlepší benzinkou v Evropské unii.
Čerpací stanice Kozlov - Černá Studánka společnosti Unikorn na dálnici D1 ve směru na Brno je podle komisařů nejlepší benzinkou v Evropské unii.

Vyjel časně ráno z Plzně a u Kozlova tankoval. "Ale cena benzinu je tu milá, to zase jo," usmál se. Právě i díky ní sbírala pumpa plusové body. Natural 95 i nafta stojí 34,50 koruny. Pro srovnání, na stejné dálnici o nějakých třicet kilometrů blíž ku Praze, u Humpolce, stojí litr 36,90 koruny.

Dražší benzin než v Černé Studánce mají třeba i ve Světlé nad Sázavou mimo jakékoliv hlavní trasy. Kromě ceny benzinu však komisaři posuzovali i spoustu dalších věcí. A v případě Černé Studánky ocenili téměř vše počínaje včas umístěným poutačem se značkou pumpy a cenou paliv přes perfektní stav všech zařízení až po nablýskané toalety.

Motoristy potěší příjemná obsluha

Obchod čerpadla má bohatou nabídku zboží za "velmi výhodné ceny", k tomu plně bezbariérový přístup. "S takovými hodnotami nedokázala ostatní testovaná čerpadla udržet krok," uvádí zpráva komisařů.

Vítězné pumpě vytýká jen "průměrnou čistotu" sedátek na záchodových mísách a chybějící ceduli informující o vzdálenosti k další pumpě. "To asi inspektoři moc čerpacích stanic nenavštívili, že ocenili zrovna tuhle," smál se Petr Šebesta, který si v obchodě koupil drobné občerstvení.

"Zrovna toalety nejsou nic moc. Mají tam popraskané dveře, otevřený poklop uzávěru vody plný použitých žvýkaček, na ruce nejsou ubrousky, zrcadlo je poškrábané. Ale je fakt, že obchod je docela pěkný," dodal.

Obchod je malinký, možná menší než obývák u někoho doma. Jeho provozovatelé však zřejmě museli vynalézt antiprostor. Do místnosti se vešel pult pro obsluhu i se zařízením na výdej drobného občerstvení, několik automatů na kávu a nápoje, koutek s jedním stolem, lednice s pitím či bagetami nebo stojany s vínem i několik regálů s obvyklým zbožím, jež je na čerpacích stanicích obvykle k dostání včetně základních potřeb pro motoristy.

A ani ceny nejsou nikterak přemrštěné. Samozřejmě, s hypermarkety se rovnat nedají, ale s jinými čerpacími stanicemi také ne. Jsou někde uprostřed. Bageta, podle velikosti, stojí zhruba od dvaceti do čtyřiceti korun, půllitrová lahev matonky nebo Aquily do patnácti korun. A co mnohé motoristy jistě potěší, je milá obsluha.

Mezinárodní inspektoři v Česku hodnotili celkem čtyři čerpací stanice. Vybírali namátkou, všechny ale leží na dálnicích. Kromě Kozlova navštívili na D1 ještě v Brno - Starý Lískovec a Nupaky u Prahy, na D5 pak Kladruby-jih. Všechny se umístily vysoko nad evropským průměrem.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.