Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší je Mercedes E a nejkvalitnější Subaru Justy, zjistil ADAC

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC každoročně vyhlašuje nejlepší a nejspolehlivější auta. V žebříčcích najdeme i škodovky: yeti skončil mezi nejlepšími auty devátý, mezi značkami je mladoboleslavská automobilka osmá.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate | foto: Mercedes-Benz

Posledního předávání cen se zúčastnil i německý prezident Horst Köhler, který automobilky vyzval k dalším snahám o snižování emisí.

Hlavní cena nejlepšího auta roku 2010 šla do rukou Mercedesu za nejnovější generaci třídy E, který se tak stal "oblíbencem německých řidičů". Volí jej totiž čtenáři klubového časopisu ADAC Motorwelt a návštěvníci internetových stránek ADACu. Stojí za pozornost, že na devátém místě skončila Škoda Yeti a porazila třeba Porsche Panamera. Celý žebříček měl 47 řádek autonovinek.

ŽLUTÝ ANDĚL V KATEGORII AUTO 2010
1. Mercedes třídy E
2. Volkswagen Polo
3. BMW X1
4. Audi A5 Cabrio
5. Opel Astra
6. Toyota Prius
7. Mercedes E-Coupé
8. BMW Z4 
9. Škoda Yeti
10. Porsche Panamera

Mnohem zajímavější je ale cena Žlutých andělů za nejkvalitnější vůz. Získá ho auto, které nejlépe obstojí ve dvou statistikách: první část tvoří průzkum spokojenosti majitelů a druhou množství závad hlášených žlutými anděly - asistenční služby, která pomáhá řidičům na cestách. Vítězem se pro letošní rok stala předchozí generace Subaru Justy. Českého zástupce (aspoň geograficky) najdeme na čtvrté pozici, kde se usadila Toyota Aygo vyráběná v Kolíně. Dvěma předchozím sezonám vládlo v kvalitě BMW X3.

ŽLUTÝ ANDĚL V KATEGORII KVALITA
1. Subaru Justy
2. BMW X3
3. Mercedes CLK
4. Toyota Aygo
5. Mercedes SLK
6. Mitsubishi Lancer
7. Audi A6
8. Subaru Legacy
9. Mercedes třídy C
10. Volkswagen Eos

Potřetí v řadě získalo ocenění ADAC za nejlepší značku Audi. Škoda skončila osmá a porazila třeba i kolegy z koncernu VW od Porsche. Žlutého anděla za techniku dostala firma Bosch za systém ABS pro motocykly.

ŽLUTÝ ANDĚL V KATEGORII ZNAČKA
1. Audi
2. Mercedes-Benz
3. BMW
4. Honda
5. Toyota
6. Volkswagen
7. Volvo
8. Škoda
9. Porsche
10. Mazda

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.