Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší je spojení více systémů

aktualizováno 
Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel z firmy Hero, majitele octavií nepotěší: "Každý systém zabezpečení je napadnutelný, každý lze překonat násilím nebo lstí a každý je vhodný proti jiné kategorii zlodějů.
Michal Roček, pražský odborník na identifikaci a zabezpečení motorových vozidel z firmy Hero, majitele octavií nepotěší: "Každý systém zabezpečení je napadnutelný, každý lze překonat násilím nebo lstí a každý je vhodný proti jiné kategorii zlodějů. Neinvestujte velké peníze do superdrahých zajištění, když lze hodně získat za daleko méně. Pro Škodu Octavia považuji například za šílenství systém GPS-GSM, který stojí zhruba 50 tisíc korun a vůz dokáže lokalizovat všude na světě, kde je signál mobilních telefonů. Stejně tak ale mám za šílenství, když systém GPS-GSM nemá nový mercedes či BMW nebo kamion dopravní firmy." Pro Škodu Octavia považuje Michal Roček za vhodnější lacinější systémy, zato v kombinaci několika druhů. "Vždy ale musí mít takové zařízení homologaci ATEST 8 SD s registračním číslem," zdůrazňuje a volbu jednotlivých systémů považuje za nejlepší nechat na majiteli auta S tím, že upozorňuje na přednosti i rezervy různých výrobků. "Z mechanických systémů by se měla začínat až od zamykání převodovky, které stojí kolem 6000 korun," sděluje Michal Roček. "Výhodou je odolnost proti násilí na ulici, rizikem fakt, že jeden zloděj může vůz táhnout na laně, zatímco jeho komplic sedí za volantem a má vyšlápnutou spojku. V dílně potom zámek vyřežou za pár minut. Zloděj sólista si otevře kapotu, přeruší na převodovce táhlo od řadicí páky, přímo na převodovce ručně zařadí dvojku a odjede. Proto doporučuji ještě zamykání pedálů v ceně do 2500 korun. Na rozdíl od zámku převodovky, který se prodává s autem, vydrží celý život. Tyče na volant nebo na spojku jsou určeny pro vozy nižších cenových kategorií." Za nanejvýš vhodné považuje odborník pro octavii elektrické zabezpečení v podobě tajného vypínače, který zcela nezávisle na klíčcích nebo ovladačích alarmu blokuje jeden okruh elektrického zapalování (u benzinové verze) nebo přívod paliva elektrickým ventilem (u dieselu). "Je dobré vědět, že k častým krádežím octavií nyní patří přepadení majitelů, kteří musí násilníkům odevzdat kličky od vozu i ovladače zabezpečení. Když je ale v autě dobře ukrytý a odborně instalovaný tajný vypínač, tak zloděj neodjede," říká Michal Roček. Jednoduché zabezpečení stojí v odborné dílně kolem 1000 korun a někdy může znamenat víc než dražší továrně instalovaný imobilizér. Jeho zapojení totiž zloději dobře znají a do minuty si s ním vědí rady. Elektronická zařízení - alarmy - Michal Roček doporučuje v přijatelné ceně kolem 5000 korun. "Alarm střeží okna i dveře a zároveň blokuje zpravidla jeden okruh vozu. Lze k němu připojit množství čidel například pohybu ve voze nebo náklonu, možný je i pager, který upozorní na nekalosti s autem na vzdálenost zhruba 300 metrů," sděluje a radí nalepit na okna auta nálepky od jiného alarmu, než který tam skutečně je. Imobilizér je v octavii již z výroby. Identifikační systém kódování skel značkou CZ a číselným kódem uloženým v centrální policejní databázi OCIS se v zemi uplatňuje už desítku let. Pro vůz stojí od 900 do 1500 korun. "Při změně totožnosti odcizeného auta musí zloděj vyměnit kompletní sadu skel, což u octavie žádá kolem 30 000 korun," informuje Michal Roček. "Tedy zhruba tolik, za kolik se kradené octavie prodávají na černém trhu. Zloděj se tedy obvykle rozhodne pro jiný, nekódovaný vůz." Kromě už zmíněného vyhledávacího systému GPS-GSM je na trhu ještě starší LO-JACK, který někteří motoristé znají také pod názvem Sherlog. "Typ Standard za 30 000 korun octavii při odcizení sice neblokuje, ale vyšle signál, který zachytí síť pozemních stanic. Operátor pak zpravidla telefonicky kontaktuje majitele," vysvětluje Michal Roček. "Na rozdíl od minulosti nyní operátor i při nezdařeném pokusu o spojení s majitelem posílá do akce tým. Ten sice nemá oprávnění ukradenou octavii zastavit, ale spolupráce s policií je operativní. Typ Lite za 15 000 korun neumí nahlásit odcizení, ale když majitel zjistí, že byl okraden, tak volá operátora systému, který sám vyšle signál a postrádaný vůz lokalizuje s velkou přesností. Nevěřte bajkám o podzemních garážích, které auta se sherlogem schovají. Nevýhodou je omezení systému jen pro Česko a Slovensko."
Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.