Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší pozvánka na autosalon do Frankfurtu: uhrančivý Ford Evos

  15:40aktualizováno  15:40
"Tohle auto nemá provokovat, má uhranout," říká šéf designu Fordu J Mays, a má pravdu. Když evos otevře dveře, vypadá jako vetřelec ze života zvířat. Křídla a pařáty odkryjí snad půlku karoserie a v ní schovaný futuristický interiér.

A pak se dveře, které jistojistě na sériovém autě nikdy neuvidíme, zavřou a stojí tu parádní fastback – tedy něco jako hatchback "říznutý" kupátkem.

Ford Evos

Z novinek a konceptů připravených na autosalon do Frankfurtu, které zatím automobilky ukázaly, je tahle červená paráda to nejlepší.

Evos Concept představuje nový designový jazyk příští generace fordů. Mluvit se jím naučilo 1 150 designérů v osmi studiích Fordu po celém světě. První sériový model, který bude z nového slovníku designérů Fordu čerpat, se má představit už příští rok. "První plody naší vize budete moci posoudit dříve, než byste čekali. Tedy spíše za čtyři měsíce než za čtyři roky," slibuje Mays.

Ford Evos

Čtyřapůlmetrové kupé se dvěma páry dveří otvíraných od sebe vzhůru nemá středové sloupky. Pod 136 centimetrů nízko položenou střechou je místo pro čtyři v jednoduchém, a o to krásnějším interiéru.

Když si dramatické proporce evosu prohlížíte, říkáte si, že by mohl rovnou do výroby, jen o ty parádní dveře by určitě přišel.

Pohon je na dnešní dobu elektrickou vlastně úplně konvenční. Pod kapotou je hybridní plug-in soustrojí z Fordu C-Max složené z benzinového dvoulitru pracujícího v Atkinsonově cyklu a k němu připojeného elektromotoru živeného z li-ion článků.

Ford Evos

Podle informací italského serveru Autoblog.it koncept evos pro Ford postavila turínská dílna Vercar.

Autor:


Témata: Ford, Ford C Max, Slovník


Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.