Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlepší sprinter od Volkswagenu. Nový supeRgolf

  10:15aktualizováno  10:15
Na autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen oficiálně prezentoval nový Golf R. Nejedná se jen tak o ledajakého "golfíka". Nové "erko" má nejlepší zrychlení ze všech současných wolfsburgských modelů.

Volkswagen Golf R | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Výkonné verze usedlého hatchbacku od Volkswagenu mají dlouhou tradici. Nejnovější přírůstek mezi sportovními golfy je zároveň nejvýkonnějším. Nový Golf R navazuje na předchozí model Golf R32. Šestiválec však nahradil turbem dopovaný čtyřválec TSI.

Motor o objemu 1 984 cm3 nabízí maximální výkon 199 kW při 6 000 ot./min. Předchozí provedení Golfu R32 se šestiválcem nabízelo maximální výkon pouze 184 kW. Točivý moment novinky dosahuje maxima 350 Nm v širokém pásmu 2 500–5 000 ot./min. Starší sportovní Golf R32 se musel spokojit s točivým momentem 320 Nm.

Volkswagen Golf R

Výkonná pohonná jednotka stačí ke sprintu z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. To z nového "supergolfu" dělá nejlépe zrychlující současný volkswagen. Pro porovnání, starší šestiválcový Golf R32 se dokázal z nuly na stovku dostat za 6,5 sekundy. V případě Golfu R mluvíme o verzi s převodovkou DSG. S manuálním řazením vystřelí Golf R na stovku za 5,7 sekundy.

Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Wolfsburgská novinka s pohonem všech kol je přes lepší výkonové parametry úspornější než předchůdce. S manuální převodovkou spálí na 100 km 8,5 litru benzinu, což je o 21 procent méně než u Golfu R32. Verze s DSG je ještě o 0,1 litru úspornější.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Ekologové zajásají nad emisemi CO2, jelikož se je podařilo stlačit z 255 na 199 g/km. Verze s převodovkou DSG se může pochlubit ještě lepším vztahem k životnímu prostředí, jelikož vypustí každý kilometr pouze 195 gramů CO2.

Oproti běžnému golfu má vrcholová verze R o 25 mm snížený podvozek s tužší charakteristikou. O bezpečné zastavení se postarají brzdové kotouče s průměrem 345 mm vpředu a 310 mm vzadu. Nechybí efektně provedené třmeny vyvedené v černé barvě s logem R. Stabilizační systém lze nastavit do sportovního módu a vylepšení doznalo i řízení.

A jak poznáme Golf R od běžného provedení? Charakteristická je přední černá maska se stylizovaným logem R. Přední nárazník má rozměrné vstupy vzduchu, vyvedené opět v černé barvě. Přibyly LEDky pro denní svícení, světlomety jsou bi-xenonové.

Zadní světla jsou také typu LED a mají kryty s kouřovým efektem. Dalším poznávacím znamením je zadní nárazník s difuzorem a s uprostřed vyvedenou dvojicí koncovek výfuku. Nechybí spoiler na vrchu pátých dveří. Oku lahodí i osmnáctipalcová kola, která obouvají pneumatiky s rozměry 225/40. Na přání je možné objednat devatenáctipalcová kola s pneumatikami 235/35.

Interiér šesté generace golfu zrovna nehýří sportovními emocemi, provedení R tedy dostalo několik vylepšení. Barevně je vnitřek vozu sladěn v odstínu Art Grey. Tříramenný volant je dole zploštělý a je obšitý perforovanou kůží. Ve středu volantu je k nepřehlédnutí nové logo R.

Ergonomická sedadla mají čalounění s texturou včelí plástve, nechybí na nich opět logo R. Na přání jsou k dispozici sportovní sedadla. Řadicí páka má speciální hlavici a přístrojový štít byl upraven. Po otevření dveří zaujmou hliníkové prahy znovu s logem R. Pedály jsou z nerezavějící oceli. Standardem je automatická klimatizace Climatronic a audiosystém s výkonem 4 x 20 wattů. Nový Volkswagen Golf R bude možné na německém trhu objednat koncem letošního roku.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.