Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nejlepší sprinter od Volkswagenu. Nový supeRgolf

  • 46
Na autosalonu ve Frankfurtu Volkswagen oficiálně prezentoval nový Golf R. Nejedná se jen tak o ledajakého "golfíka". Nové "erko" má nejlepší zrychlení ze všech současných wolfsburgských modelů.

Výkonné verze usedlého hatchbacku od Volkswagenu mají dlouhou tradici. Nejnovější přírůstek mezi sportovními golfy je zároveň nejvýkonnějším. Nový Golf R navazuje na předchozí model Golf R32. Šestiválec však nahradil turbem dopovaný čtyřválec TSI.

Motor o objemu 1 984 cm3 nabízí maximální výkon 199 kW při 6 000 ot./min. Předchozí provedení Golfu R32 se šestiválcem nabízelo maximální výkon pouze 184 kW. Točivý moment novinky dosahuje maxima 350 Nm v širokém pásmu 2 500–5 000 ot./min. Starší sportovní Golf R32 se musel spokojit s točivým momentem 320 Nm.

Volkswagen Golf R

Výkonná pohonná jednotka stačí ke sprintu z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. To z nového "supergolfu" dělá nejlépe zrychlující současný volkswagen. Pro porovnání, starší šestiválcový Golf R32 se dokázal z nuly na stovku dostat za 6,5 sekundy. V případě Golfu R mluvíme o verzi s převodovkou DSG. S manuálním řazením vystřelí Golf R na stovku za 5,7 sekundy.

Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Wolfsburgská novinka s pohonem všech kol je přes lepší výkonové parametry úspornější než předchůdce. S manuální převodovkou spálí na 100 km 8,5 litru benzinu, což je o 21 procent méně než u Golfu R32. Verze s DSG je ještě o 0,1 litru úspornější.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Ekologové zajásají nad emisemi CO2, jelikož se je podařilo stlačit z 255 na 199 g/km. Verze s převodovkou DSG se může pochlubit ještě lepším vztahem k životnímu prostředí, jelikož vypustí každý kilometr pouze 195 gramů CO2.

Oproti běžnému golfu má vrcholová verze R o 25 mm snížený podvozek s tužší charakteristikou. O bezpečné zastavení se postarají brzdové kotouče s průměrem 345 mm vpředu a 310 mm vzadu. Nechybí efektně provedené třmeny vyvedené v černé barvě s logem R. Stabilizační systém lze nastavit do sportovního módu a vylepšení doznalo i řízení.

A jak poznáme Golf R od běžného provedení? Charakteristická je přední černá maska se stylizovaným logem R. Přední nárazník má rozměrné vstupy vzduchu, vyvedené opět v černé barvě. Přibyly LEDky pro denní svícení, světlomety jsou bi-xenonové.

Zadní světla jsou také typu LED a mají kryty s kouřovým efektem. Dalším poznávacím znamením je zadní nárazník s difuzorem a s uprostřed vyvedenou dvojicí koncovek výfuku. Nechybí spoiler na vrchu pátých dveří. Oku lahodí i osmnáctipalcová kola, která obouvají pneumatiky s rozměry 225/40. Na přání je možné objednat devatenáctipalcová kola s pneumatikami 235/35.

Interiér šesté generace golfu zrovna nehýří sportovními emocemi, provedení R tedy dostalo několik vylepšení. Barevně je vnitřek vozu sladěn v odstínu Art Grey. Tříramenný volant je dole zploštělý a je obšitý perforovanou kůží. Ve středu volantu je k nepřehlédnutí nové logo R.

Ergonomická sedadla mají čalounění s texturou včelí plástve, nechybí na nich opět logo R. Na přání jsou k dispozici sportovní sedadla. Řadicí páka má speciální hlavici a přístrojový štít byl upraven. Po otevření dveří zaujmou hliníkové prahy znovu s logem R. Pedály jsou z nerezavějící oceli. Standardem je automatická klimatizace Climatronic a audiosystém s výkonem 4 x 20 wattů. Nový Volkswagen Golf R bude možné na německém trhu objednat koncem letošního roku.