Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější auta mají v Dánsku, Finsku a Maďarsku

  14:55aktualizováno  14:55
Polsko přestalo být rájem levných nových automobilů. Ze zprávy Evropské komise vyplývá, že nejnižší ceny nových vozů jsou nyní v Dánsku, Finsku a Maďarsku. Napsal dnes polský deník Gazeta Wyborcza.

Automobilka Fiat vyrábí v Polsku malou pandu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Před rozšířením Evropské unie nabízely automobilové koncerny v Polsku u 29 z 90 nových modelů nejnižší velkoobchodní ceny.

Současný obraz trhu je úplně jiný. Podle informací Evropské komise se šest z 87 typů aut prodává nejdráže právě v Polsku.

Prodej nových vozů v zemi roste jen pozvolna. V roce 2005 Poláci koupili 235 300 nových automobilů, loni prodej vzrostl o 1,5 procenta, píše list. Prodejci si stěžují na málo zákazníků a zákazníci na vysoké ceny.

V současnosti jedno z nejlevnějších aut v Evropě, v Rumunsku vyráběná Dacia Logan, se v Německu prodává za 7200 eur, v Polsku je zhruba o 220 eur dražší.

Levnější v jiných zemích je také Škoda Fabia, za níž v Polsku zákazník zaplatí 10 394 eur, ve Franci 9644 eur a v Řecku 9340 eur.

Strmý růst cen automobilů v Polsku je hlavně důsledkem posilujícího kurzu zlotého vůči euru. Ceny vozů ve zlotém se vlastně nezměnily. Polsko se tak nepozorovaně stalo pro řidiče drahou zemí v Evropské unii, uvádí deník.

Koncerny se brání, že ve zprávě Evropské komise se porovnávají katalogové ceny, které neodpovídají nabídkám v autosalónech.

Deník upozorňuje, že přivézt si vůz z jiné země se však nemusí nakonec vyplatit. Pokud se někdo rozhodne koupit vůz třeba v Maďarsku, musí počítat nejen s převozem, ale také s různými daněmi.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.