Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější auto světa se představuje: Tata Nano

  10:07aktualizováno  11:12
Indická společnost Tata Motors dnes představila svůj superlevný osobní automobil, který by měl pro masový automobilismus v Indii být podobným impulzem jako v poválečné Evropě Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600. Model Nano se začne prodávat během tohoto roku za 100 000 rupií, tedy asi 45 000 korun.

Tata Nano - Ratan Táta představuje superlevný vůz Tata Nano | foto: ČTK

Dlouho očekávaný nejlevnější automobil světa předvedl na autosalonu Auto Expo v Dillí šéf společnosti Ratan Tata. Firma slíbila konkrétní cenu již před pěti lety, i když tehdy byly ceny surovin mnohem nižší. "Slib je slib," prohlásil dnes Tata.

Nano (italsky "trpaslík", "skřítek") je čtyřdvéřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 623 kubických centimetrů. 33konový dvouválec vybavený vícebodovým vstřikováním paliva je uložený vzadu a pohání kola zadní nápravy.

INTERNETOVÁ PREZENTACE TATY NANO (anglicky)

Cena vozu bude téměř o polovinu nižší než dosud nejlevnější vůz na zdejším trhu, minivůz Maruti 800, a jen dvakrát vyšší než základní cena motorky o obsahu 100 kubických centimetrů.

Na výběr bude ze standardní a luxusní verze 3,1 metru dlouhého, metr a půl širokého a 1,6 metru vysokého auta. Světlá výška nana byla přizpůsobena stavu indických silnic.

Tata uvedl, že Nano bude na indických silnicích, kde dominují motorky a skútry, vůz s nejnižšími emisemi a bude splňovat požadované bezpečnostní normy. Jeho spotřeba bude asi pět litrů na 100 km.

Nutno dodat, že požadavky indického trhu na bezpečnost jsou diametrálně odlišné od těch evropských. Tata tedy zdůrazňuje, že nové lidové auto má například deformační zóny nebo bezpečnostní pásy. Za bezpečnostní prvek jsou považovány i bezdušové pneumatiky.

Společnost Tata Motors je původně výrobcem nákladních vozů a osobní automobily produkuje teprve deset let. O jejích ambicích svědčí i to, že je největším kandidátem na koupi britských luxusních značek Jaguar a Land Rover od americké firmy Ford. Vývoj nana trval čtyři roky.

Tata NanoTata NanoTata Nano



Tata Nano


Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.