Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější auto světa Tata Nano míří do Evropy za 130 tisíc

aktualizováno 
Indická automobilka Tata přivezla do Ženevy evropskou verzi svého superlevného vozítka Nano. Představená modifikace má splňovat evropské bezpečnostní a emisní normy. Cena by se měla pohybovat okolo 5 000 eur.

Tata Nano Europa | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nano by se mělo začít v Indii vyrábět koncem tohoto měsíce. "Po problémech s lokalitou nového výrobního závodu musela být výroba omezena v jednom ze stávajících závodů pouze na malé série," řekl německému Bildu Ratan Tata, ředitel koncernu Tata Group.

"Nové nano by mělo být k dispozici jak s benzinovým, tak s naftovým motorem," prozradil Tata. V první fázi by mělo malé nano stát okolo 1 600 eur nebo 2 000 dolarů. "Slíbili jsme, že nano bude stát do 2 000 dolarů, a slib dodržíme – alespoň na začátku výroby a po omezenou dobu," dodal Tata.

Daní za nízkou pořizovací cenu jsou však parametry vozu – nano bude pohánět pouze dvouválec o výkonu 33 koní, který rozpohybuje "prcka" maximálně rychlostí 105 km/h. Zákazníci budou také muset zapomenout na hodně běžných položek standardní výbavy běžných vozů, třeba na rádio či klimatizaci.

Čtyřmístné auto o délce pouhých 3,1 metru váží jen 580 kilogramů. Spotřeba okolo pěti litrů tak není žádným překvapením.

Evropská verze přijde na více než dvojnásobek

Jak se Indové poperou s požadavky evropského trhu? Vládce Tata Group každopádně chce nejlevnější auto světa prodávat i v Evropě. Na ženevském autosalonu automobilka představila modifikovanou verzi, která má být na úrovni evropských bezpečnostních a emisních standardů. Prodejní cena by měla startovat na hranici pěti tisíc eur. "Chceme ale nejdříve sloužit indickému trhu a prodat 500 000 až milion těchto automobilů za rok," uzavřel Tata.

Tata Nano Europa

Tata Nano Europa

Nano sráží cenu ojetin v Indii

Tata Nano působí i na indický trh s ojetinami, píše server just-auto. Ceny ojetých malých aut klesly na indickém trhu během několika málo dní o 15-20 procent, píše renomovaný automobilový magazín. Indické noviny to pojmenovaly jako "nano efekt".

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.