Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější verze Škody Yeti se bude prodávat za 360 tisíc korun

  10:17aktualizováno  14:45
Nejlevnější provedení terénního modelu Škoda Yeti bude stát 359 800 korun. Turbodiesel bude o sto tisíc dražší. Prodeje odstartují v červenci. Nová škodovka do lehkého terénu se svou cenu dozvěděla na autosalonu v Brně, který dnes otevírá.

Škoda Yeti na autosalonu v Brně | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Mladoboleslavská automobilka odtajnila cenu svého pátého modelu na dnešní tiskové konferenci v Brně.

Základní cena je nakonec o něco nižší, než se očekávalo. Yeti s motorem 1.2 TSI a pohonem pouze předních kol bude v prodeji již za 359 800 korun. Na nejlevnějšího yetiho ale budou muset zákazníci počkat.

Zpočátku půjde objednávat dražší verze 1.8 TSI nebo 2.0 TDI 125 kW. Ty tvoří špičku motorové nabídky a jsou k dispozici vždy s pohonem všech kol.

Škoda Yeti na autosalonu v Brně

Později dorazí do prodeje nejen motor 1.2 TSI, ale i další dvě varianty vznětového dvoulitru s výkonem 103 a 81 kW. Základní dvoulitrový turbodiesel spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 459 800 korun a bude mít opět standardně pohon všech kol.

Základní, nejlevnější verze bude mít šestistupňovou manuální převodovku, ve výbavě bude mimo jiné stabilizační systém ESP, čtyři airbagy, elektricky ovládaná okna a zrcátka, variabilní zadní sedadla a příprava na autorádio. Dieselová verze bude mít navíc automatickou klimatizaci Climatic.

Výroba yetiho běží v Kvasinách už od 12. května a první vozy si zákazníci z autosalonů odvezou počátkem července. Čekací lhůta by měla být asi dva měsíce.

Prodeje odstartují nejprve na českém a německém trhu, v dalších zemích bude yeti ke koupi po prázdninách.

Levnější, než se čekalo

Cena základního modelu je nižší, než odborníci očekávali. Nejčastější odhady se pohybovaly lehce pod 400 000 Kč.

Přímými konkurenty 4,2 metru dlouhého auta by mohly podle automobilky být například Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 nebo Suzuki Grand Vitara. Zatímco kia začíná na ceně 445 000 Kč, Grand Vitara vyjde na téměř půl milionu a za RAV 4 si zájemce musí ještě 120 000 připlatit. Konkurenti však většinou v základní verzi disponují motory s větším objemem a pestřejší základní výbavou.

Podle analytika Cyrrusu Jana Procházky bude Yeti konkurovat spíše menším vozům, jako je Suzuki SX4 a Kia Soul, které se pohybují v podobných cenových relacích, i když v porovnání s motorem 1,2 jsou spíše levnější.

"Očekával jsem, že bude Škoda preferovat nějakou hezčí zaváděcí cenu zejména u čtyřkolky. Každopádně je vidět, že nyní díky evropskému šrotovnému není tlačena do žádné zákaznicky podbízivé cenové soutěže. Uvidíme, na kolik toto auto přijde u konkrétních prodejců, jejichž prodejní marže je možné formovat," dodal.

Yeti se ještě nezačal prodávat a už vzbuzuje zájem i mezi prodejci ojetin. "Zájem o vůz Škoda Yeti očekáváme velký, srovnatelný s modely Fabia a Octavia," uvedl ředitel komunikace autobazarů AAA Auto Vladan Crha.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.