Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší BMW odkládá střechu

  12:00aktualizováno  12:00
Jedničková rodina BMW už má čtyři členy. Nejnověji se představuje kabriolet. S plátnem nad hlavou budete ve 135i cabrio na stovce za 5,6 sekundy.

BMW 1 cabrio | foto: BMW

Pouze týden po skončení frankfurtského autosalonu, kde BMW představilo jedničkové kupé, přijíždí z Mnichova další novinka řady jedna.

Čtvrtá varianta nejmenšího "bavoráku" má plátěnou střechu. Malý kabriolet nešel cestou trojkové řady a ostatních střechyprostých aut a nedostal plechovou skládací střechu. Látku ovšem do kufru samozřejmě skládá moderní elektricky ovládaný mechanismus.

V autosalonovém šrumci by její kouzlo nezářilo dostatečně jasně. Proto se jednička se stahovací střechou představuje až nyní.

Pro znalce ale otevřená verze řady jedna úplným překvapením není. Přesně takovéhle auto stálo v roce 2002 v Ženevě na stánku BMW. Koncept nesl označení CS1 a nikoho by asi tenkrát nenapadlo, že z něj vznikne celá modelová řada nejmenších BMW.

Střecha se za hlavy posádky poskládá za 22 sekund, z uzavřeného je elegantní čtyřmístné kabrio možné vytvořit i za jízdy do čtyřicetikilometrové rychlosti.

Když je střecha nahoře, odveze 305 litrů, s větrem ve vlasech se ke čtyřčlenné posádce poskládá 260 litrů věcí. Na délku má 4,36 metru, vysoká je 1,4 a široká 1,7 metru. Rozvor je 2660 milimetrů.

Nechybí nejposlednější speciality jedničkové řady spořící benzin a ovzduší. Systém "efficient dynamics" mimo jiné napovídá kontrolkou řidiči ten nejsprávnější moment pro přeřazení, při čekání na křižovatce vypíná motor funkce start/stop, auto rekuperací využívá energii při brzdění a nechybí ani úsporný elektrický posilovač řízení.

Pro jedničkové kabrio jsou připraveny čtyři motory. Na vrcholu je přeplňovaný šestiválec 3,0 Twin Turbo, který má 306 koní výkonu a zadní gumy trápí 400 newtonmetry krouticího momentu.

135i se rozjede z nuly na stovku za 5,6 sekundy a maximálně uhání elektronicky omezených dvě stě padesát.

Další v nabídce je atmosférický třílitrový šestiválec 218 koní, maximálka je 238 km/h, z nuly na stovku to trvá 6,8 sekund. Čtyřválce jsou dvoulitrové. Benzinové 170 a 143koňové doplňuje volba milovníků nafty: 2,0d 177 koní a 350 Nm.

Koncept BMW CS1 z roku 2002

BMW CS1BMW CS1



Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.