Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejmenší z kategorie malých aut - Toyota Yaris

  22:03aktualizováno  22:03
- Toyota Yaris na tuzemském trhu právě rozšiřuje nabídku v nejžádanější kategorii malých aut. Základní cenu importér značky Toyota stanovil na necelých dvě stě sedmdesát tisíc korun. Konkurenční Felicie, Punto, Polo nebo Fiesta se dají pořídit i o více než padesát tisíc korun levněji. Na trh se tak dostává relativně drahé auto s dobrým prostorovým řešením a výbornými jízdními vlastnostmi.
Zákazník si však nemůže zvolit sílu motoru, protože se prodává pouze litrový čtyřválec, má sílu osmašedesáti koní a je ve vyšších otáčkách řádně slyšet. Zdvihový objem 998 cm3 sice přináší úsporu při placení nižší sazby povinného ručení, nízký točivý moment devadesát Newtonmetrů je ale cítit především v nižší dynamice ve vyšších rychlostech. Potvrdily to testovací jízdy, které proběhly na jihu Francie. Ukázalo se, že v dlouhých dálničních stoupáních motoru příliš brzy docházel dech.
Vzhledem k výborným jízdním vlastnostem by si Yaris zaloužil motor silnější.
Zájemce o Toyotu se ale může spolehnout na jeden důležitý fakt. Vozy této japonské značky patří podle statistik německých stanic technické kontroly TÜV k nejméně poruchovým, a tak je předpoklad, že ani Yaris nebude častým návštěvníkem servisů.
Nejmenší Toyota je delší než minivozy (jen Ford Ka je o centimetr delší), jeho délka ale nedosahuje rozměrů konkurentů z třídy malých aut. Například Volkswagen Polo je delší o deset centimetrů, Fiat Punto o patnáct a Škoda Felicia o více než pětadvacet centimetrů. Přesto nabízí Yaris i na zadních sedadlech solidní prostor pro cestující. Využívá praktického řešení, se kterým přišel před lety Renault Twingo. Zadní sedadlo je posuvné v rozmezí patnácti centimetrů a lze s ním manipulovat podle toho, zda se vzadu uvelebí pasažéři, nebo v kufru tašky. Dost místa na zavazadla a pohodlí pasažérů na zadních sedadlech se však v Yarisu nedají skloubit. Objem kufru se pohybuje podle nastavení sedadla od 205 do 305 litrů.
Pro ty, kterým řízení auta nepřirostlo moc k srdci a z ovládání tří pedálů jsou nervózní, je v nabídce Yarise i automatická spojka. Ta se spíná v momentě, když řidič začne přeřazovat. Snese i ostré zacházení. Ani řazení pod plným plynem nečinilo malé Toyotě při testování problémy. Příplatek za automatickou je necelých sedmadvacet tisíc korun.
V interiéru udává tón zajímavě řešená přístrojová deska. Je to sice hora plastů, ale řešení je praktické. Nejvíce zaujme středový displej natočený směrem k řidiči. Jako by chtěl říct: Rychlost, otáčky a další údaje jsou pro řidiče a nikomu dalšímu do toho nic není. Nikdo kromě řidiče totiž na údaje nedohlédne.
V základní výbavě malého Yarise nechybí airbag řidiče, centrální zamykání a rádio s přehrávačem. Posilovač řízení a druhý airbag jsou součástí vyšší výbavy. Zcela chybí boční airbagy a ABS.

Spousta odkládacích prostorů, ale trochu lacině působící plasty.

Nepřehlédnutelným rysem Yarise jsou velké přední světlomety.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.