Nejmenší z kategorie malých aut - Toyota Yaris

- Toyota Yaris na tuzemském trhu právě rozšiřuje nabídku v nejžádanější kategorii malých aut. Základní cenu importér značky Toyota stanovil na necelých dvě stě sedmdesát tisíc korun. Konkurenční Felicie, Punto, Polo nebo Fiesta se dají pořídit i o více než padesát tisíc korun levněji. Na trh se tak dostává relativně drahé auto s dobrým prostorovým řešením a výbornými jízdními vlastnostmi.
Zákazník si však nemůže zvolit sílu motoru, protože se prodává pouze litrový čtyřválec, má sílu osmašedesáti koní a je ve vyšších otáčkách řádně slyšet. Zdvihový objem 998 cm3 sice přináší úsporu při placení nižší sazby povinného ručení, nízký točivý moment devadesát Newtonmetrů je ale cítit především v nižší dynamice ve vyšších rychlostech. Potvrdily to testovací jízdy, které proběhly na jihu Francie. Ukázalo se, že v dlouhých dálničních stoupáních motoru příliš brzy docházel dech.
Vzhledem k výborným jízdním vlastnostem by si Yaris zaloužil motor silnější.
Zájemce o Toyotu se ale může spolehnout na jeden důležitý fakt. Vozy této japonské značky patří podle statistik německých stanic technické kontroly TÜV k nejméně poruchovým, a tak je předpoklad, že ani Yaris nebude častým návštěvníkem servisů.
Nejmenší Toyota je delší než minivozy (jen Ford Ka je o centimetr delší), jeho délka ale nedosahuje rozměrů konkurentů z třídy malých aut. Například Volkswagen Polo je delší o deset centimetrů, Fiat Punto o patnáct a Škoda Felicia o více než pětadvacet centimetrů. Přesto nabízí Yaris i na zadních sedadlech solidní prostor pro cestující. Využívá praktického řešení, se kterým přišel před lety Renault Twingo. Zadní sedadlo je posuvné v rozmezí patnácti centimetrů a lze s ním manipulovat podle toho, zda se vzadu uvelebí pasažéři, nebo v kufru tašky. Dost místa na zavazadla a pohodlí pasažérů na zadních sedadlech se však v Yarisu nedají skloubit. Objem kufru se pohybuje podle nastavení sedadla od 205 do 305 litrů.
Pro ty, kterým řízení auta nepřirostlo moc k srdci a z ovládání tří pedálů jsou nervózní, je v nabídce Yarise i automatická spojka. Ta se spíná v momentě, když řidič začne přeřazovat. Snese i ostré zacházení. Ani řazení pod plným plynem nečinilo malé Toyotě při testování problémy. Příplatek za automatickou je necelých sedmadvacet tisíc korun.
V interiéru udává tón zajímavě řešená přístrojová deska. Je to sice hora plastů, ale řešení je praktické. Nejvíce zaujme středový displej natočený směrem k řidiči. Jako by chtěl říct: Rychlost, otáčky a další údaje jsou pro řidiče a nikomu dalšímu do toho nic není. Nikdo kromě řidiče totiž na údaje nedohlédne.
V základní výbavě malého Yarise nechybí airbag řidiče, centrální zamykání a rádio s přehrávačem. Posilovač řízení a druhý airbag jsou součástí vyšší výbavy. Zcela chybí boční airbagy a ABS.

Spousta odkládacích prostorů, ale trochu lacině působící plasty.

Nepřehlédnutelným rysem Yarise jsou velké přední světlomety.