Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnebezpečnější silnice vedou na Teplice a Hradec Králové

  16:57aktualizováno  16:57
Nejnebezpečnější úseky na českých hlavních tazích jsou přeplněné silnice v oblastech, kde je plánována výstavba dálnic. Ze dvou desítek hodnocených úseků v průzkumu Ředitelství silnic a dálnic ČR byl jako nejnebezpečnější označen úsek silnice Lovosice – Teplice, která je v současnosti alternativou úseku dálnice D8.

Naopak již dobudovaný úsek dálnice D5 kolem Plzně zaznamenává nejnižší hodnoty nehodovosti.

Z posledního průzkumu, který uskutečnilo ředitelství silnic a dálnic v roce 2004 a v prvním pololetí 2005, vyplývá, že nejvíce nebezpečné jsou silniční úseky, které slouží jako alternativa rozestavěných dálnic.

Jako nejnebezpečnější úsek studie označila silnici spojující Lovosice a Teplice, na druhém místě je úsek Poděbrady – Hradec Králové a na třetím Lipník nad Bečvou – Ostrava. Naopak jako nejbezpečnější z průzkumu vyšel obchvat kolem Plzně.

Mediálně nejnebezpečnější komunikací v zemi je dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Výzkum ale jasně prokazuje, že tomu tak není. „Průzkum nepotvrdil, že by dálnici D1 příslušelo označení jako černé čáry českých silnic a dálnic.“ uvádí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.

Studie rozdělila nejstarší českou dálnici dálnici na dva úseky. Vyšší nehodovost vykazuje úsek Mirošovice – Brno. Na úseku Praha – Mirošovice, kde je intenzita dopravy největší, byla naměřena nehodovost menší. Ze statistiky vyplývá, že nehodovost na "Dé-jedničce" je zhruba 2x nižší než na vytížených silnicích.

Jak jsou nebezpečné tuzemské silnice a dálnice 
(první je nejnebezpečnější)

 

Úsek dálnice/silnice

Dílnice/silnice

1.

Lovosice - Teplice

silnice I/8

2.

Poděbrady - Hradec Králové

silnice I/11

3.

Lipník nad Bečvou - Ostrava

silnice I/47

4.

Vyškov - Kroměříž

silnice I/47

5.

Tábor - České Budějovice

silnice I/3

6.

Benešov - Tábor

silnice I/3

7.

Mirošovice - Brno

dálnice D1

8.

Brno - konec D1

dálnice D1

9.

Plzeň - Rozvadov

dálnice D5

10.

Mirošovice - Benešov

silnice I/3

11.

Praha - Mirošovice

dálnice D1

12.

Praha - Plzeň

dálnice D5

13.

Praha - Lovosice

dálnice D8

14.

Trmice - Ústí nad Labem

dálnice D8

15.

celá délka dálnice D2
(Brno - Břeclav - Slovensko)

dálnice D2

16.

Praha - Poděbrady

dálnice D11

17.

okruh kolem Plzně

dálnice D5

Poznámka: Statistika vychází z údajů RELATIVNÍ NEHODOVOSTI. Relativní nehodovost je dána poměrem celkového počtu nehod za rok a dopravního výkonu na konkrétním úseku dálnice nebo silnice I. třídy.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.