Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejnovější crashtest souboje: na hvězdy remízy

  13:16aktualizováno  13:16
Nejnovější kolo crashtestů EuroNCAP postavilo proti sobě dva páry přímých konkurentů. Páté auto, které technici nezávislých crashtestových laboratoří rozbíjeli společně se čtveřicí Toyota Corolla, Fiat Bravo, Mitsubishi Outlander a Honda CR-V, je technicistní lahůdka Honda Legend.

Crashtest Mitsubishi Outlander | foto: EuroNCAP

Dvojice Fiat Bravo (pětidveřový hatchback) - Toyota Corolla (čtyřdveřový sedan) startují na silnice za pár týdnů. Druhý pár se může potkávat i v lehčím terénu: Honda CR-V už se prodává, nový outlander od Mitsubishi se začne v Evropě zabydlovat po ženevském autosalonu. V ochraně posádky je to na hvězdy pro přímé konkurenty remíza, rozdíly se objevují až v dalších disciplinách.

Toyota v. fiat
Při crashtestech, zkoumajících ochranu posádky, se vedení v jednotlivých disciplinách střídalo. Japonská novinka vyhrála o bod v celkovém součtu, získala jich 34 proti 33 brava. Bravo ztratilo body v čelním nárazu (13 proti 15 corolly), v bočním se karta obrátila a tratila corolla (17), bravo dostalo o bod víc. Obě novinky dostaly dva body navíc za připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů.

V konečném přepočtu připlo EuroNCAP maximálních možných pět hvězd oběma novinkám v golf-octavia třídě.

V dalších dvou crashtestech si lépe vedla corolla. Za ochranu dětí v autosedačce má 4 hvězdy (maximum je 5), bravo o jednu méně. Stejný odstup si "Japonec" s "Italem" zachovali v ochraně chodců: bravo má 2, corolla 3 hvězdy (4 jsou maximum)

Městské bahnění nerozhodně
Souboj SUVček přinesl souboj dvou japonských reprezentantů. Mitsubishi Outlander by mohl naznačit, jak na tom budou s bezpečností chystané francouzské novinky do terénu Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser, které z něj vycházejí.

V celkovém počítání vyhrála o bod Honda CR-V (33 proti 32 bodům). Oba pseudoteréňáky na vrcholných pět hvězd nedosáhly a odváží si o jednu méně. V čelním a bočním nárazu si auta vedla na bod stejně. Bod navíc má honda za připomínač pásů  (3, outlander má jen dva).

V ochraně chodců nabízejí obě auta dvouhvězdičkové bezpečí. O hvězdu lépe je na tom honda v ochraně dětí ve výrobcem doporučené autosedačce.

Lichý do party byl obří sedan Hondy. Festival elektronických lahůdek hýčkajících a chránících posádku jménem legend si odváží pět hvězd za ochranu posádky, čtyři za bezpečí pro děti a 3 pro chodce.

FIAT BRAVO
ochrana posádky 5*****
ochrana dětí 3***
ochrana chodců 2**

TOYOTA COROLLA
ochrana posádky 5*****
ochrana dětí 4****
ochrana chodců 3***

HONDA CR-V
ochrana posádky 4****
ochrana dětí 4****
ochrana chodců 2**

MITSUBISHI OUTLANDER
ochrana posádky 4****
ochrana dětí 3***
ochrana chodců 2**

HONDA LEGEND
ochrana posádky 5*****
ochrana dětí 4****
ochrana chodců 3***


Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.