Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nelekněte se, to jsou autopříšery ženevského salonu

  11:18aktualizováno  11:18
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Do Ženevy se jezdí za automobilovou krásou. Občas však dorazí auto, které krásu nepobralo. Jiná estetická měřítka mají hlavně některé tuningové firmy. "Najisto" můžete jít hledat šílenosti u Hamanna nebo Mansoryho. Letos se možná leknete i u Lamborghini.

Lamborghini Veneno (obě písmena jsou opravdu "n") má být oslavou padesáti let značky. Výkony to bezesporu splňuje, esteticky je ovšem oslava dost nepovedená. "Dospělá auta by neměly malovat děti," komentoval vzhled venena jeden z uznávaných odborníků na autodesign, který nechtěl být jmenován. Siluetou připomíná sporťáky z komixů, vyznavači filmů o Batmanovi by v něm rádi viděli svého hrdinu. Křídla, lomené plochy (ne)zdobí celou karoserii po technické stránce jinak výjimečného supersportu. Tohle se opravdu nepovedlo.

Poslední příčky ankety o miss(áka) autosalonu si pravidelně odvážejí kreace italského stavitele aut Fornasari. Tentokrát straší v hale 6 naštěstí jen koncept obrovitého SUV. V útrobách makety má podle stavitele burácet sedmisetkoňový osmiválec.

Nejhorší designéry zřejmě zaměstnávají tuningové firmy, což dokazuje stánek firmy Hamann. Mercedes G je klasický ortodoxní off-road, v černém laku je to dnes spíš klasika ruských mafiánů. U Hamanna "géčko" vylepšili zlatými doplňky, které mají oživit matný černý lak. A protože si německý tuner vzal do parády rovnou provedení G65 AMG, rozhodl se ho i posílit. Tahle černá krabice má nově 700 koní a 1 110 krouticích newtonmetrů. Jak přesně vylepší její jízdní vlastnosti odlehčení kapoty (nově je karbonová, váží 6,5 kila), není moc jasné.

A ještě jedna šílenost v podání této firmy v Ženevě: Hamann Mystere. To je prosím Range Rover s obřími prahy a nárazníky velikosti pluhu na sníh s karoserií barvy růžového chromu. 





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.