Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nelekněte se, to jsou autopříšery ženevského salonu

  11:18aktualizováno  11:18
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Do Ženevy se jezdí za automobilovou krásou. Občas však dorazí auto, které krásu nepobralo. Jiná estetická měřítka mají hlavně některé tuningové firmy. "Najisto" můžete jít hledat šílenosti u Hamanna nebo Mansoryho. Letos se možná leknete i u Lamborghini.

Lamborghini Veneno (obě písmena jsou opravdu "n") má být oslavou padesáti let značky. Výkony to bezesporu splňuje, esteticky je ovšem oslava dost nepovedená. "Dospělá auta by neměly malovat děti," komentoval vzhled venena jeden z uznávaných odborníků na autodesign, který nechtěl být jmenován. Siluetou připomíná sporťáky z komixů, vyznavači filmů o Batmanovi by v něm rádi viděli svého hrdinu. Křídla, lomené plochy (ne)zdobí celou karoserii po technické stránce jinak výjimečného supersportu. Tohle se opravdu nepovedlo.

Poslední příčky ankety o miss(áka) autosalonu si pravidelně odvážejí kreace italského stavitele aut Fornasari. Tentokrát straší v hale 6 naštěstí jen koncept obrovitého SUV. V útrobách makety má podle stavitele burácet sedmisetkoňový osmiválec.

Nejhorší designéry zřejmě zaměstnávají tuningové firmy, což dokazuje stánek firmy Hamann. Mercedes G je klasický ortodoxní off-road, v černém laku je to dnes spíš klasika ruských mafiánů. U Hamanna "géčko" vylepšili zlatými doplňky, které mají oživit matný černý lak. A protože si německý tuner vzal do parády rovnou provedení G65 AMG, rozhodl se ho i posílit. Tahle černá krabice má nově 700 koní a 1 110 krouticích newtonmetrů. Jak přesně vylepší její jízdní vlastnosti odlehčení kapoty (nově je karbonová, váží 6,5 kila), není moc jasné.

A ještě jedna šílenost v podání této firmy v Ženevě: Hamann Mystere. To je prosím Range Rover s obřími prahy a nárazníky velikosti pluhu na sníh s karoserií barvy růžového chromu. 





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.