Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejošklivějším autem Anglie je korejský hroch

  19:01aktualizováno  2. listopadu 14:13
Které auto je nejošklivější? Britové mají jasno. Internetový server zaměřený na nákup a prodej ojetých aut Cardata vyhlásil v polovině léta hlasování o nejošklivější auto, které lze na britském trhu pořídit. Nechtěný titul si odváží Ssangyong Rodius, kterému dala hlas třetina návštěvníků.
Ssangyong Rodius

Ssangyong Rodius | foto: Autoindex

Každý rok bývá v Miláně vyhlašováno nejkrásnější auto světa. Před rokem uspěla v jedné z kategorií také Škoda Octavia. Letos uspělo další auto z Česka - Toyota Aygo.

Angličané chtěli naopak vědět, které auto je nejošklivější.

Na první místa se probojovala auta, která designéři už s úmyslem šokovat, vytvářeli.

Najdeme mezi nimi tak auta avantgardní a třeba i pokusy o retrostyl. Tak trochu spadeno mají Britové na auta z Korejského poloostrova.

Téměř třicet procent hlasů přineslo vítězství obrovskému sedmimístnému SUV z Koreje.

Nejošklivější auto britských ostrovů

SsangYong Rodius

29%
Fiat Multipla 19%
Maybach 10%
Chrysler PT Cruiser 8%
Ford Scorpio 8%
Suzuki Liana 6%
Rover 75 6%
Kia Rio 3%
Renault Megane 1%
Kia Sedona (Carnival II) 1%

Ssangyong Rodius si u hlasujících vysloužil také nemálo jedovatých komentářů. Jeden auto přirovnává k překvapenému hrochovi, ozval se i názor, že by rodius mohl strašit malé děti.

***
Není bez zajímavosti, že designérem Ssangyongu Rodius je Ken Greenley, bývalý vedoucí kurzu automobilového designu na Royal College of Art v Londýně.
Kdo chce ve světě automobilového designu něco znamenat, musí touto školou projít, říká nepsané pravidlo.
***

Také stříbrnou medaili si odváží velkoprostorové auto. V tomto případě není z Korejského, ale z Apeninského poloostrova a oproti rodiusu odveze o jednoho cestujícího méně. Fiat Multipla, ještě předtím než prošel faceliftem, nosil jeden z nejodvážnějších kabátů v celém automobilovém světě.

Kontroverzní design multiply rozdělil veřejnost na dva tábory: jeden ji nemůže vystát a souhlasí s hodnocením Britů, druzí avantgardní tvary oceňují, střední cesta neexistuje. Italské MPV považuje za nejošklivější auto silnic Britských ostrovů 19 procent hlasujících.

Třetí místo obsadil možná trochu překvapivě Maybach. Opulentní auto pro "horních 10 tisíc Země" velké pochopení u hlasujících nepotkalo.

Mateřská automobilka Mercedes vždy sázela spíše na tvarovou umírněnost a nenápadnost. Heslo "hlavě nikoho neurazit" se ale u auta za 250 tisíc liber (11,2 milionu korun) pravděpodobně dodržet nepodařilo, když dostal 10 procent všech hlasů.

Retrotvary Chrysleru PT Cruiser urážejí estetické vnímání osmi procent hlasujících, o čtvrté místo se dělí s okatým Fordem Scorpio.

Malým překvapením je sedmé místo domácího Roveru 75. Velký model zkrachovalé britské automobilky, která je dnes v rukou Číňanů, je moderní ukázkou klasické britské automobilové školy. U třech procent hlasujících ale pohled na něj kladné pocity nevyvolává.

Stejný výsledek jako rover si odváží Kia Rio. Desítku uzavírá dvojice Kia Sedona a Renault Mégane. Francouzský zástupce nejprodávanější kategorie automobilů svými avantgardními tvary odpuzuje jedno procento hlasujících. Kritiku si odváží především za tvarování kufru.

Tiskový mluvčí serveru Cardata k průzkumu doplnil, že hlasování je samozřejmě velmi subjektivní. Auto, které je pro jednoho krásné, může být pro druhého to nejošklivější.

Nejošklivější auto světa?

Podle britského deníku Telegraph je žhavým kandidátem titulu nejošklivějšího auta světa SUV Pontiac Aztec.

Kdo je vaším favoritem, pište do diskuze pod článkem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.