Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpodivnější fiaty měly sraz v Českém ráji

  14:00aktualizováno  14:00
Majtelé nejpodivnějšího auta posledních dvaceti let se sešli v Českém ráji. Fiat Multipla se před nedávnem stáhl z prodeje, stále ale žije v rukách nadšených majitelů.

Fiat Multipla (1998) - "Musíte se na něj koukat jako na delfína. Pak se vám bude líbit,"obhajuje nekonvenční tvary fiatu jeden z jeho majitelů. | foto: Fiat

Tohle auto zná každý. A také každý na něj má svůj názor. Buď ho milujete, nebo ho považujete za vzor ošklivosti. To, že svou praktickou architekturou dodnes ohromuje prostorem pro posádku a ve své době patřilo na špičku i v disciplíně jízdních vlastností, jde při dohadech o estetice nepřehlédnutelné karoserie stranou.

"Multiplu můžete buď milovat či nenávidět. Fiat Multipla je láska na druhý pohled, ale na celý život," vysvětluje předseda klubu multiplářů Václav Burger.

Legendární italská auta s delfínovitým čumákem se o víkendu sjela do Českého ráje již na deváté setkání svého klubu.

"Naše setkání mají stále vzrůstající charakter na počet účasti vozů této značky. Do malebného kempu v Sedmihorkách se tentokrát sjelo na 76 posádek z Česka i Slovenska. Bohužel plánovaná návštěva členů polského Fiat Multipla klubu byla odvolána kvůli povodním," říká Václav Burger.

Program celého setkání je především zaměřen na rodiny s dětmi. Na programu setkání "multinek", jak multipláři svým krasavicím říkají, nemohla chybět spanilá jízda Turnovem

"Nechyběl výlet zaměřeny na bezpečnost silničního provozu, technického stavu vozidel a prověřování znalostí zdravovědy. Není tedy žádným překvapením, že součástí tohoto výletu je i průjezd a kontrola vozidel stanicí technické kontroly, vypracování testů z autoškoly či praktický nácvik první pomoci," popisuje Burger. "Zlatým hřebem programu bylo tahání Fiatu 500 cabrio vlastní silou na čas."

Fiat Multipla (1955)

Původní Fiat Multipla (1955)

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.