Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpokrokovější auto dovezl do Frankfurtu tradicionalistický Mercedes

  12:30aktualizováno  12:30
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Mercedes si do Frankfurtu na oslavu letošního 125. výročí prvního automobilu z kladiva, šroubováku a myšlenek Karla Benze přivezl jeden z nejzajímavějších exponátů na autosalonu. Ne náhodou se tedy nejnovější koncept jmenuje F 125! Pohání ho vodík a elektřina.

Na jednu nádrž vodíku ujede luxusní koráb s typicky mercedesovskými racčími křídly až 1 000 kilometrů.

Pro snížení hmotnosti čtyřmístného automobilu s vyklápěcími dveřmi Mercedes použil uhlíková vlákna, hliník a vysokopevnostní ocel. Vodíkové nádrže na 7,5 kg paliva se nachází pod podlahou. Elektřina vzniká přímo na palubě díky reakci mezi vodíkem a kyslíkem v palivových článcích.

Každé kolo pohání zvláštní elektromotor, dohromady mají 313 koní výkonu. Na kola na přední nápravě jde maximálně 68 koní výkonu a 75 Nm, na zadní pak dvojnásobný výkon a 200 Nm.

Mercedes Benz F 125!

Vlastní "vodíkovou elektrárnu" ale F 125! při pojížďkách po městě nepotřebuje. Futuristický mercedes má totiž ještě baterky, které lze nabít ze zásuvky. Nabité 10 kWh akumulátory vystačí na 50 kilometrů jízdy.

Místo běžných lithium-iontových baterií konstruktéři použili lithium-sírové akumulátory s kapacitou deset kilowatthodin, které umístili za zadní sedadla. Na elektřinu vůz ujede 50 kilometrů. Proces dobíjení může uživatel sledovat prostřednictvím chytrého mobilního telefonu.

Téměř pětimetrový vůz (délka 4 998, šířka 1 980 a výška 1 430 mm) s nulovými emisemi má zrychlovat z nuly na 100 kilometrů za 4,9 vteřiny, maximální rychlost se pohybuje kolem 220 kilometrů za hodinu.

U Mercedesu spočítali, že spotřeba konceptu 0,79 kg vodíku na sto kilometrů odpovídá spotřebě nafty 2,7 l/100 km. Těch 7,5 kg vodíku má stačit na tisíc kilometrů jízdy.

Díky obrovskému rozvoru 3 333 milimetrů je ve futuristické kabině spousta místa. Do kufru se vejde 470 litrů nákladu. Posádku hýčkají vybrané materiály (dřevo nebo dokonce hedvábí) a také vzduchem odpružený podvozek, který může měnit nejen tuhost, ale také světlou výšku F 125!

Na palubě je i připojení na internet, řidiči zase pomáhá systém komunikující s ostatními auty na silnici.

Automobilka odhadla, že se současným tempem pokroku by se použité technologie mohly dostat do sériové výroby po roce 2025.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.