Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší je Londýn, Praha průměrná

aktualizováno 
Jak velké rozdíly jsou mezi průměrnými rychlostmi, kterými jezdí auta po centrech měst, ukazuje průzkum britské společnosti Keepmoving zabývající se dopravou. Praha je 16. nejpomalejší.

V Praze se jezdí průměrně 37 kilometrů v hodině, v nejpomalejším Londýně 19 | foto: Jan Zátorský

Zatímco v Londýně, který je podle studie nejpomalejší, dosahují auta rychlosti v průměru 19 km/h, v Praze se jezdí rychleji – podle průzkumu rychlostí 37 km/h.

Ale třeba v Hamburku, který z rozsáhlého průzkumu vyšel jako místo, kde se jezdí po městě nejrychleji (30. místo), auta uhánějí v průměru rychlostí 84 km/h.

"Abychom mohli dát studii dohromady, sesbírali jsme velké množství dat z GPS přístrojů umístěných v několika tisících aut jezdících po Evropě. Získali jsme údaje o průměrné rychlosti, což je mnohem lepší než měření rychlostí na předem vytipovaných místech,“ říká Alex Petrie, ředitel společnosti Keepmoving.

Jeho podřízení sledovali od letošního června do září data z navigačních přístrojů aut, nakonec srovnali přes 10 milionů záznamů z GPS. V každém sledovaném městě se zaměřili na území o velikosti asi šestkrát šest kilometrů v jeho centru.

S nejpomalejším průjezdem musí řidiči počítat podle výzkumu v Londýně, následuje Berlín a Varšava.

Pomalu se auta prodírají také Paříží, Římem, Mnichovem nebo Amsterodamem. Praha se v žebříčku nejpomaleji průjezdných měst umístila na 16. ze 30 sledovaných míst.

S lepšími dopravními podmínkami než v Praze mohou řidiči počítat ve Vídni, Miláně nebo Madridu. Úplně nejlépe skončil průzkum pro trojici Frankfurt, Ženeva a Hamburk.

Německé přístavní město přehled vyhrálo a podle Keepmoving je to zásluhou rozvinuté a hojně využívané veřejné dopravy, ale také díky více než stovce záchytných parkovišť.

Studie ukázala, že počet obyvatel žijících ve městě moc nesouvisí s rychlostí, jakou se dá autem jeho centrem projíždět. Více než sedmimilionový Londýn dopadl nejhůře, ale těsně za ním skončila ani ne dvoumilionová Varšava. 

Nejpomalejší města
město průměrná rychlost (km/h)
1. Londýn (Velká Británie) 19
2. Berlín (Německo) 24
3. Varšava (Polsko) 26
4. Manchester (Velká Británie) 28
5. Edinburgh (Velká Británie) 30
6. Řím (Itálie) 30
7. Glasgow (Velká Británie) 30
8. Bristol (Velká Británie) 31
9. Paříž (Francie) 32
10. Belfast (Velká Británie) 32
11. Mnichov (Německo) 32
12. Amsterdam (Nizozemí) 34
13. Dublin (Irsko) 35
14. Birmingham (Velká Británie) 35
15. Barcelona (Španělsko) 35
16. Praha (ČR) 37
17. Leeds (Velká Británie) 37
18. Cardiff (Velká Británie) 39
19. Newcastle (Velká Británie) 42
20. Videň (Rakousko) 46
21. Lyon (Francie) 46
22. Turín (Itálie) 51
23. Miláno (Itálie) 51
24. Madrid (Španělsko) 51
25. Brusel (Belgie) 56
26. Kolín nas Rýnem (Německo) 58
27. Rotterdam (Nizozemí) 66
28. Frankfurt nad Mohanem (Německo) 68
29. Ženeva (Švýcarsko) 71
30. Hamburg (Německo) 84

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.