Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší porsche světa. Maximální rychlost: 24 km/h

  18:57aktualizováno  18:57
Velká novinka německé automobilky byla už dlouho ve vzduchu, všichni čekali čtyřdveřovou superrychlou limuzínu. Pátá modelová řada ale míří úplně jinam. Prozatím existují pouze dva funkční exempláře a prohánějí se po golfových trávnících Mallorky.

Porsche, které ještě ani nedostalo jméno, se chlubí ještě dalším primátem: jeho vývoj a výroba trvaly pouhé čtyři měsíce. 

Na golf? Jedině s Porsche Cayenne

Nemůžete se od svého milovaného SUV Porsche Cayenne odloučit? Kupte si ještě jedno, poloviční, s kterým vás pustí i na golfový green. Je 2,7 metru dlouhé, 1,25 metru široké a má všechno jako to vaše: litá kola, kožený interiér, velké oči světel s nenasytnými mřížkami chladičů mezi nimi a chromové koncovky výfuku.

Jeho majitel se s ním ale po běžných komunikacích prohánět nemůže. Před golfovým klubem vystoupí ze svého dospělého cayennu a od jamky k jamce "drandí v cayenníkovi".

Porsche každým coulem

Jako každé správné porsche, má i to golfové poháněná kola zadní nápravy. Elekromotor s výkonem 3,2 koně uděluje autu maximální rychlost 24 km/h. Ve dvou (každý s sebou ještě může mít bag na golfové hole) sice rychlostní rekordy pokořovat nebude, ve zrychlení je ale porschí miminko důstojným potomkem nadupaného SUVčka. Maximálky totiž dosáhne už po deseti metrech jízdy, při akceleraci z klidu.

Auto má dojezd 30 kilometrů, ovšem pouze se zhasnutými světly. Pokud si dáte k obědu "kachnu s osmi" a bude pod mrakem, počítejte raději s rezervou.

Auta ze Zuffenhausenu zdobí nadpozemské jízdní vlastnosti, ani mikroporsche nemohlo zůstat pozadu. Testovací jízdy si, stejně jako všichni dospěláci, odbylo na firemním testovacím polygonu ve Weissachu poblíž Stuttgartu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.