Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejraději jezdím s Karlem Gottem

  17:46aktualizováno  17:46
Zpěvačka Ilona Csáková patří k těm ženám, které jsou - samozřejmě v tomto případě díky své profesi - za volantem jako doma. Není pro ni problém absolvovat stovky kilometrů, dokáže přejít z jednoho auta na druhé jakoby nic. A přece se nakonec přizná, že ve vztahu k moderní technice má jednu nepřekonatelnou zábranu.
Ilona Csáková

Ilona Csáková - Zpěvačka Ilona Csáková dá přednost hodinám v autě před pár minutami v letadle. | foto: Olga Hrušková

Čím vším už jste jezdila?
To mám všechna auta vyjmenovat?

To jich bylo tolik?
Nebylo, ale co když si na všechna nevzpomenu?

Nevadí, tak alespoň ta, na která si vzpomenete…
Začnu u toho úplně prvního, na které nejde zapomenout. Byl to žigulík, kombík, půjčený od kamaráda. S ním jsem jela prakticky hned, jak jsem dostala řidičský průkaz. Dokonce jsem si jako řidičský zajíc hned troufla na takové trasy jako z Mostu do Chebu, čehož jsem si tehdy hrozně považovala. A k tomu autu se váže i jedna moje příhoda už nikdy nepřekonaná.

Do Chebu jsem jela za tetou. Bylo to v létě, v čase hub. A moje teta je vášnivá houbařka. Navíc nemá auto. Takže to nemohlo dopadnout jinak, než že jsme vyrazily do lesa na houby. Zaparkovala jsem v takovém mírném, opravdu hrozně mírňoučkém svahu - a šly jsem na houby. Když jsme se vrátily, došlo mi, že couvat do svahu, mezi stromy a ještě k tomu s ruční brzdou, kterou jsem neuměla ovládat, že to všechno dohromady s úplně čerstvým řidičákem nezvládnu. Víte, jak jsem to vyřešila?

Nevím. Šly jste na stop?
Kdepak, přece jsem měla řidičský průkaz. Požádala jsem tetu, aby mi podržela volant, a vlezla jsem si pod volant k pedálům.

Ježíši, proč?
No, tak mi přišlo, že rukama pedály zvládnu líp.

Aha. A co na to teta?
No, říkala mi, že nikdy netušila, jak je to couvání složitá záležitost. Myslím, že u toho měla trochu rozšířené oči a v nich hodně velké překvapení.

Tak to tedy věřím, že na žigulíka nezapomenete. Ale zkuste ještě zavzpomínat na nějaké další auto...
Následovalo Suzuki Baleno, pak mi na chvíli půjčili dokonce i terénní vitaru a následovala Honda Accord. Ta už byla trochu ojetá, zato čistě moje. Pak přišlo Volvo 40, to už nové. Ale s ním jsem se na dálnici vybourala.

To mě ale docela zajímá. Povídejte, jak to tehdy bylo...
Bylo to tak před pěti lety, typická chyba za deště - jela jsem na poměry, jaké byly, moc rychle, chytla jsem akvaplaning, následovaly hodiny, a pak dokonce i kotrmelec přes střechu zase zpátky na kola. I když se nikomu nic nestalo, bylo to moc nepříjemné. Auto skončilo sice ve šrotu, ale policisté mi na místě říkali, že jsem měla štěstí na typ auta. Být to v jiném, mohlo to skončit o dost hůř. Proto jsem se také rozhodla pořídit si jako další auto značku Saab. Toho jsem měla až donedávna, kdy jsem přesedlala na Citroën C5.

Dá se říci, že jste vyzkoušela už poměrně dost aut. Přilnula jste k některému z nich nějak víc?
A to jsem mezitím řídila i spoustu jiných vozů. Ale že bych některé auto měla nějak zvlášť oblíbené, to ne. Snad jen toho saabíka, měla jsem ho čtyři roky.

Kolik jste na něm najela?
Dost. Má už najeto přes dvě stě tisíc.

To tedy všechna čest, to už skutečně patříte mezi zkušené řidiče…
Já si to také myslím. A řeknu vám, že to vycítím, když někoho vezu, že se vedle mě nebojí.

Jak to vycítíte?
Tak, prostě vycítím, já lidi vedle sebe umím vnímat. Cítím vibrace, když se někdo bojí.

Takže cítíte i to, vedle koho se nebát sedět, když sám řídí?
Ano, taky.

Můžete být konkrétní?
Dobrý řidič je Karel Gott, Monika Absolonová.

Jak si vybíráte auta?
Musí být pohodlné a bezpečné. Jako je ten citroën. Vejdou se mi tam i tanečníci a ještě plno bagáže, kterou potřebujeme na vystoupení. A to hydraulické pérování, to je bezva!

Vy jste ale znalec…
Moc ne, ale trochu už o autech vím. A že má citroën jiné pérování, to přece ví snad každý, ne?

To si nejsem jist. Kterým dopravním prostředkem cestujete nejraději?
O tom jsem nepřemýšlela... Asi nejvěrnější jsem opravdu autům. Ale naopak vám řeknu, co ráda nemám. Už jsem opravdu cestovala snad vším, od tramvaje přes vlaky, lodě až po letadla. Ale těch letadel se v posledních letech nějak bojím.

Hodně?
Hodně. Dokonce tak, že jsem odmítla nabídky, kam bych musela za zpíváním létat. Já jsem si vlastně sedla do letadla naposledy před čtyřmi roky při cestě na dovolenou. A od té doby ne.

Proč?
Když jsem o tom uvažovala, pak asi proto, že tam nemám události pod kontrolou. Ale vím, že s tím budu muset něco udělat. Spoléhám na meditaci. Jiný způsob vysvobození neznám.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.