Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší ferrari všech dob jsou v Česku, hned dvě najednou

aktualizováno 
Jména majitelů těchto unikátů se veřejnost nedozví. Dvě ze čtyř objednaných už jsou v Česku. Obě mají unikátní lak a spoustu nadstandardních doplňků, každé stálo devět a půl milionu. Ferrari 599 Gran Turismo Omologata je nejrychlejší sériové ferrari všech dob.

Z nuly na stovku vystřelí tohle superferrari za 3,35 sekundy a rozjede se až na 335 kilometrů v hodině. Nové GTO je dokonce silnější než kultovní Enzo Ferrari. Vznikne v 599 kusech.

"Obě auta dorazila během jediného týdne, to je velmi nestandardní situace," líčí Jiří Rozkošný ze zastoupení legendární italské automobilky Scuderia Praha. Hned dvě GTO se sešla v Praze, protože v Maranellu finišovali s výrobou posledních kousků před závodní dovolenou.

Ferrari 599 GTO

GTO je ještě nabroušenější verzí dvanáctiválcového 599 GTB Fiorano (test ZDE). Z šestilitrového motoru v Maranellu vymámili dalších padesát koní a postavili nejsilnější ferrari, které může jezdit v běžném provozu.

Unikátní model vrátil na čas do ceníku trojpísmenní GTO, což značí "Gran Turismo Omologata". To říká, že to je vlastně závodní nádobíčko, schválené pro provoz na běžných komunikacích. Stejné označení nesly slavné modely historie, které ve své době tvořily vrchol nabídky Ferrari. Ferrari 250 GTO z let 1962-64 je podle znalců jedno z nejkrásnějších aut z Maranella všech dob, vzniklo jich pouze 39 kusů. Ferrari 288 GTO vzniklo v letech 1984 až 1986 277 kusů.

Do Česka zatím dorazil rudý a svítivě žlutý exemplář. Obě barvy si vybrali kupci přímo v Maranellu ve speciálním ateliéru, kde si auto čtyři měsíce před výrobou konfigurují. Na míru jim třeba tvarují speciální anatomické sedačky. Zákazníci si ale vybírali nové superferrari mnohem dřív a jen podle obrázků. Mnohdy auta objednávají ještě před jejich oficiálním představením.

Ferrari 599 GTO

Barvu vybrali čeští majitelé ze speciální nabídky odstínů. Oba mají nadstandardně vyvedené interiéry celé čalouněné alcantarou a další originální detaily. Žluté GTO má kromě italské vlajky na zádi třeba malého černého vzpínajícího se koníka ze znaku Ferrari i na víčku nádrže. Majitel žlutého exempláře si také přál, aby se mu všichni, kdo na výrobě jeho kousku pracovali, podepsali. Jejich autogramy najdete na karbonovém krytu motoru.

Výkon zvýšený na 670 koní doprovodili konstruktéři také snížením hmotnosti na 1495 kilo (1605 s náplněmi). Ve dvanáctiválci objemu 5999 ccm je schováno 620 Nm.

Ferrari 599 GTO

Ferrari GTO vychází ze závodní laboratoře 599XX. Ta by ale na běžnou silnici nemohla, proto inženýři v Maranellu museli trochu ubrat ze svých nekompromisních nároků.

V rámci diety nahradily standardní materiály drahé a lehké kompozity a ztenčovala se dokonce i skla. Lehčí oproti obyčejnému fioranu je také superrychlá šestistupňová převodovka (přeřadí za 50 milisekund) a výfukový systém.

Přepracovávala se také aerodynamika, při dvoustovce tlačí auto k podložce 144 kilo. Přepracovaný předek auto o kousek zkrátil, přibyly spojlery a výřezy v karoserii, které mají za úkol přivádět více vzduchu a lépe tak chladit důležité komponenty.

Karbokeramické brzdy jsou lehčí, mají lepší aerodynamiku a lépe se chladí díky speciálním štítům, které je kryjí ze strany ráfku. Ze stovky zastaví auto na 32,5 metrech. A Michelin namíchal speciální směs na pneumatiky (vpředu 285/30 ZR20, vzadu 315/35 ZR20).

Úprav se dočkal podvozek, řízení a nastavení systému kontroly trakce. Manettino, kterým pilot přenastavuje auto na různé režimy, přišlo o polohu ICE, namísto ní je nově CT-off (vypnutá kontrola trakce).

Řidič má k ruce nové rozhraní Virtual Race Engineer (VRE), které stále monitoruje stav a výkony auta. Speciální palubní počítač umožňuje přenastavovat citlivost a charakteristiku palubních systémů. Nechybí měřič přetížení a dokonce speciální systém, který řidiči ukazuje, na kolik využívá potenciál celého auta.

Ferrari 599 GTOFerrari 599 GTO

Ten nejlepší pilot zajede okruh ve Fioranu s novým GTO za 1 minutu a 24 sekund. Na legendárním testovacím okruhu nedaleko maranellské fabriky je tedy o sekundu rychlejší než Enzo Ferrari.

"V interiéru budete mít i plaketu, která potvrzuje, že vůz pochází z této limitované edice," říká Petr Kabát, vedoucí prodeje Ferrari.

Základní cena je 265 tisíc eur bez DPH, díky mnoha příplatkovým položkám se ale cena českých kousků dostala ke 320 tisícům eur bez daně. Přepočteno na české koruny je to přes 9,5 milionu. "Už jsou vyprodané," zklamává případné další zájemce Kabát.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.