Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejrychlejší pohřebák světa inspirovali Iron Maiden

aktualizováno 
Zatímco většina pohřbů se odehrává v pomalém tempu, za tímto speciálním Chevroletem Caprice z Chicaga byste sotva zvládali jet i se supersportem. Vůz s originálním jménem Šílenství vás totiž dokáže odvést do hrobu více než dvou set kilometrovou rychlostí.

Vypadá klidně a nenápadně, ale Madness dokáže z nuly na sto zrychlit za méně než tři vteřiny. | foto: Profimedia.cz

Autorem superrychlého pohřebního vozu je Arne Toman z Chicaga, majitel tuningové firmy AMS performance, který pro stavbu použil populární model Chevrolet Caprice z roku 1996.

Přeplňovaný šestilitrový vidlicový osmiválec o výkonu tisíc koní zrychlí z nuly na sto kilometrovou rychlost za neuvěřitelných 2,26 vteřiny (konkrétně na rychlost 60 mph, tedy 96,561 km/h). Rychlostní rekord zapsaný v Guinnessově Knize rekordů pak drží na trati dlouhé čtvrt míle (400 metrů). Cílem dokázal projet za bezmála deset vteřin v rychlosti 220 km/hod.

Nejrychlejší pohřební vůz na světě

Toman svůj vůz pojmenoval Madness (Šílenství) podle své oblíbené kapely Iron Maiden a její písničky Can I Play With Madness. „Obvykle se snažím dát nějaké prvky od Iron Maiden do každého auta, na kterém pracuji. Většina lidí je z něj vystrašená, ale když ho nakonec vidí závodit na trati, jsou překvapení, jak rychle se může pohybovat takhle těžké auto.“

Fotogalerie

Na jeho finální podobě se podílel celý tým lidí, který se práci na pohřebním speciálu věnoval ve svém volném čase. Za tři roky bylo hotovo. „Žádný jiný pohřební vůz nedosahuje tak vysokého výkonu, přitom je moje Šílenství stále plnokrevným pohřebákem, který splňuje všechny své funkce.“

Ke stavbě se rozhodl poté, co se dozvěděl o předchozím pohřebním rekordu na stejné trati. Jeho původní čas byl 13,72 vteřiny a Arne Toman je rozhodnutý pokořit i svůj dosavadní rekord. „Na letošní rok už máme připravený upravený motor s větším turbem o celkovém výkonu 1 300 koní.“

Autor:


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

1965: Opel vyjíždí s novou generací modelu Kadett, která se stane...
OBRAZEM: Opel začal u šicích strojů, skončil v náruči Francouzů

Historie automobilky Opel je od svého vzniku spojena s městem Rüsselsheim u Frankfurtu nad Mohanem. I když se může zdát pohlcení francouzskou PSA překvapivé,...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.