Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejrychlejší pohřebák světa inspirovali Iron Maiden

aktualizováno 
Zatímco většina pohřbů se odehrává v pomalém tempu, za tímto speciálním Chevroletem Caprice z Chicaga byste sotva zvládali jet i se supersportem. Vůz s originálním jménem Šílenství vás totiž dokáže odvést do hrobu více než dvou set kilometrovou rychlostí.

Vypadá klidně a nenápadně, ale Madness dokáže z nuly na sto zrychlit za méně než tři vteřiny. | foto: Profimedia.cz

Autorem superrychlého pohřebního vozu je Arne Toman z Chicaga, majitel tuningové firmy AMS performance, který pro stavbu použil populární model Chevrolet Caprice z roku 1996.

Přeplňovaný šestilitrový vidlicový osmiválec o výkonu tisíc koní zrychlí z nuly na sto kilometrovou rychlost za neuvěřitelných 2,26 vteřiny (konkrétně na rychlost 60 mph, tedy 96,561 km/h). Rychlostní rekord zapsaný v Guinnessově Knize rekordů pak drží na trati dlouhé čtvrt míle (400 metrů). Cílem dokázal projet za bezmála deset vteřin v rychlosti 220 km/hod.

Svůj současný rychlostní rekord chce Arne Toman opět překonat, na jeho pokoření...

Toman svůj vůz pojmenoval Madness (Šílenství) podle své oblíbené kapely Iron Maiden a její písničky Can I Play With Madness. „Obvykle se snažím dát nějaké prvky od Iron Maiden do každého auta, na kterém pracuji. Většina lidí je z něj vystrašená, ale když ho nakonec vidí závodit na trati, jsou překvapení, jak rychle se může pohybovat takhle těžké auto.“

Fotogalerie

Na jeho finální podobě se podílel celý tým lidí, který se práci na pohřebním speciálu věnoval ve svém volném čase. Za tři roky bylo hotovo. „Žádný jiný pohřební vůz nedosahuje tak vysokého výkonu, přitom je moje Šílenství stále plnokrevným pohřebákem, který splňuje všechny své funkce.“

Ke stavbě se rozhodl poté, co se dozvěděl o předchozím pohřebním rekordu na stejné trati. Jeho původní čas byl 13,72 vteřiny a Arne Toman je rozhodnutý pokořit i svůj dosavadní rekord. „Na letošní rok už máme připravený upravený motor s větším turbem o celkovém výkonu 1 300 koní.“

Autor:




Nejčtenější

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Další z rubriky

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna

Motoristé zřejmě budou muset opět platit České kanceláři pojistitelů za nepojištěná vozidla. Obnovu příspěvku schválila Sněmovna v poslanecké novele zákona o...  celý článek

Toyota Mirai je v Praze
VIDEO: Prahu brázdí auto na vodík, ale nemá kde tankovat

Je to jako s tou slepicí a vejcem - dokud nebude kde natankovat, nebudou ani jezdit auta na vodík. Jenže postavit plničku na palivo, které tankuje jen pár aut,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.