Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejrychlejší pohřebák světa inspirovali Iron Maiden

aktualizováno 
Zatímco většina pohřbů se odehrává v pomalém tempu, za tímto speciálním Chevroletem Caprice z Chicaga byste sotva zvládali jet i se supersportem. Vůz s originálním jménem Šílenství vás totiž dokáže odvést do hrobu více než dvou set kilometrovou rychlostí.

Vypadá klidně a nenápadně, ale Madness dokáže z nuly na sto zrychlit za méně než tři vteřiny. | foto: Profimedia.cz

Autorem superrychlého pohřebního vozu je Arne Toman z Chicaga, majitel tuningové firmy AMS performance, který pro stavbu použil populární model Chevrolet Caprice z roku 1996.

Přeplňovaný šestilitrový vidlicový osmiválec o výkonu tisíc koní zrychlí z nuly na sto kilometrovou rychlost za neuvěřitelných 2,26 vteřiny (konkrétně na rychlost 60 mph, tedy 96,561 km/h). Rychlostní rekord zapsaný v Guinnessově Knize rekordů pak drží na trati dlouhé čtvrt míle (400 metrů). Cílem dokázal projet za bezmála deset vteřin v rychlosti 220 km/hod.

Svůj současný rychlostní rekord chce Arne Toman opět překonat, na jeho pokoření...

Toman svůj vůz pojmenoval Madness (Šílenství) podle své oblíbené kapely Iron Maiden a její písničky Can I Play With Madness. „Obvykle se snažím dát nějaké prvky od Iron Maiden do každého auta, na kterém pracuji. Většina lidí je z něj vystrašená, ale když ho nakonec vidí závodit na trati, jsou překvapení, jak rychle se může pohybovat takhle těžké auto.“

Fotogalerie

Na jeho finální podobě se podílel celý tým lidí, který se práci na pohřebním speciálu věnoval ve svém volném čase. Za tři roky bylo hotovo. „Žádný jiný pohřební vůz nedosahuje tak vysokého výkonu, přitom je moje Šílenství stále plnokrevným pohřebákem, který splňuje všechny své funkce.“

Ke stavbě se rozhodl poté, co se dozvěděl o předchozím pohřebním rekordu na stejné trati. Jeho původní čas byl 13,72 vteřiny a Arne Toman je rozhodnutý pokořit i svůj dosavadní rekord. „Na letošní rok už máme připravený upravený motor s větším turbem o celkovém výkonu 1 300 koní.“

Autor:


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.