Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší spider planety od Ferrari

  16:54aktualizováno  16:54
Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně naditou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Za co bude zákazník platit asi o 20 procent navíc oproti "obyčejné uzavřené verzi?

Především za jedinečnou střechu, která je sice tvrdá (na tom by nebylo nic až tak neobvyklého), má ale speciální systém skládání.

A aby toho nebylo málo, lze měnit její průhlednost.

Bylo samozřejmě také lehce "sáhnuto" na motor.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain ale udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu. Trvá to asi 10 sekund.

Skleněný panel udělá salto nazad a z maranella je kabriolet. Konstrukce z uhlíkových vláken se ale neschovává do kufru (tam už je kreditka a kartáček na zuby), ale poskládá se na něj. Zadní okno pak funguje také jako deflektor... v 320 km/h by se mohl hodit.

Sklo střechy ale umí něco víc než tělocvik nad hlavou řidiče. Celý zázrak se jmenuje Revocromico. Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Ve spideru se vzpínajícím se hřebcem ve znaku najdeme 540 hlavé stádo. Dvanáctiválec 5,7 litru má oproti klasické variantě zvýšený výkon. Maximální kroutící moment 588 Nm přenáší na kola F1 převodovka řazená "pádly" pod volantem. Hodláte-li auto prohánět po okruhu, počítejte s dalšími 22 620 eury navíc za paket GTC. U Ferrari za to na superamericu namontují silnější keramické brzdy, odlehčená devatenáctipalcová kola a přitvrdí podvozek.

Vidět na vlastní oči Ferrari Superamerica bude možné na zámořských autosalonech v Dertroitu a Los Angeles začátkem příštího roku.

Ferrari Superamerica v číslech

Rozměry 

Délka

4550 mm

Šířka 

1935 mm

Výška

1277 mm

Rozvor 

2500 mm

Rozchod vpředu

1632 mm

Rozchod vzadu

1586 mm

Motor

12V

Vrtání x zdvih

89 mm x 77 mm

Objem 

5.748 cm3

Kompresní poměr

11:1

Výkon

398 kW (540 koní) při 7.250 ot./min

Kroutící moment 

588,6 Nm a 5.250 ot./min

Max. rychlost

320 km/h

Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně nabitou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu.

Pod kapotou se vzpínajícím se hřebcem najdeme 540 hlavé stádo.

Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.