Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Speciál pro tryskozahradníky jede přes dvě stě

aktualizováno 
Na letišti Sandefjord v norském Oslu padl zajímavý rekord. Speciálně upravený zahradní traktor dokázal jet 215 km/h a stanovil tak nový světový rychlostní rekord. Ten původní měl doposud hodnotu 187,6 km/h.

Závratnou rychlost přes 200 km/hod, navíc za větrného a deštivého počasí, zvládl finský pilot Pekka Lundefaret s traktorem Viking T6. „Nemůžu uvěřit, že jsme dosáhli našeho cíle i přes nepříznivé počasí. Chtěl bych poděkovat všem, kteří podporovali tento poněkud bláznivý, ale velmi zajímavý nápad,“ říká Lundefaret.

Fotogalerie

Sekačka musela být kvůli bezpečnosti komplexně přepracována, například podvozek byl upraven tak, aby zvládl využít masivní motor o síle 405 koní při točivém momentu 535 Nm spojený s automatem umožňující řazení pádly pod volantem. Třináctipalcová třídílná kola jsou obuta do závodních pneumatik pro Formuli 3. Přední náprava konstrukce push-rod je vybavena nastavitelnými tlumiči.

Nicméně exteriér a kapota stále zachovávají původní tvář traktůrku. Aby byl navíc stroji uznán oficiální rekord jako „nejrychlejší sekačka na trávu“, musel mít během pokusu připojené žací ústrojí i sběrný koš.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.