Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejšílenější koncept letošního roku

aktualizováno 
Je to oranžové a není to popelářský vůz, je to malé a není to nákupní vozík, vypadá to jako by to přijelo ze stránek z komixu a cestou to nabouralo... Japonci v tom vidí sportovní kupé. Viceprezident automobilky Scion, Jack Hollis o studii jménem Hako řekl, že se jedná o sportovní verzi krabice, což koncept popisuje o poznání lépe.

Scion Hako Coupe Concept | foto: Scion

Nic šílenějšího, krásnějšího, odvážnějšího (doplňte a vyberte si podle svého gusta) se už letos mezi auty asi neobjeví.

Na autosalonu v New Yorku musí mít na stánku americké odnože Toyoty docela veselo. Scion Hako Coupe Concept je zároveň hranatý i kulatý, ošklivý i krásný. Když už si myslíte, že víte, kde to má předek, rozjede se to přesně na opačnou stranu.

Sciony byly vždycky hodně nekonvenční − hlavně malá − auta. Do jeho designcentra asi zavírají ty nejbláznivější designéry, co se na Zemi a přilehlých planetách potulují. Vzali jim kružítko a křvítko, a tak malují jenom podle pravítka. A nebo možná našli doma své dětské malůvky... Výsledek ale vypadá rozhodně skvěle.

Haku Coupé stál modelem produkční model xB. Co říká na kolmé čelní sklo aerodynamika, o tom se automobilka nezmiňuje. Z boku zase připomíná futuristické retro inspirované předválečnými amerikami.

3 700 milimetrů dlouhému, 173 centimetrů širokému a 1,46 metru vysokému konceptu s rozvorem 2,4 metru nechybí osmnáctipalcová kola rozměru 225/45 R18, LEDky místo světel a ani prosklená střecha.

Dovnitř tohoto oranžového cosi se vejdou čtyři cestující. Interiér je plný monitorů. Jeden z úkolů, které mohou plnit, je promítat obraz ze dvou kamer namířených dopředu od předních sloupků.

Dva největší, které má před sebou spolujezdec, se ovládají čímsi, co vzdáleně připomíná termosku. Monitory jsou připravené i pro cestující na zadních sedadlech, konstruktéři je umístili do bočních výplní.

Abychom nezapomněli: Volant to má! Jsou na něm dokonce některé ovladače a pár kontrolek...

Autor:




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.