Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejšílenější koncept v Paříži: čínská chika

aktualizováno 
Modrá bambule na kolech vypadá jako autíčko, které jsme si namalovali, když nám poprvé dali do ruky pastelky. Ale nenechte se zmást. Tohle chtějí v Číně od příštího roku vyrábět. Parodie na smarta jménem Chika bude jezdit na elektřinu.

Máte rádi Pohádky z mechu a kapradí? Přesně tohle auto by asi parkovalo před pařezovou chaloupkou.

Svérázný koncept dovezla do Paříže na autosalon čínská automobilka China Automobile.

Značka, která v Česku čerstvě nabízí nepovedenou kopii předchozí generace BMW X5, se musela v momentálním přechodném centru světového automobilového dění také pochlubit konceptem. Jak se to povedlo, si prohlédněte na fotografiích.

Nahlédnout dovnitř může publikum jen přes sklo. Chika, jak se modrá bublina na kolech jmenuje, je pro jistotu zamčená. 

Dveře, umístěné uprostřed boků, jsou při bočním pohledu tak křivé, že by je asi ani nešlo zavřít. Při pohledu do kufru uvidíte odstřižky materiálu, ze kterého je interiér vyrobený. Uvnitř bude dvojice cestujících sedět vedle sebe, ale pedály jsou umístěné uprostřed. Kolem toho levého je průřez tak velký, že je vidět až na silnici před autem. Myslet na bezpečnost je asi bezpředmětné...

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

O pohon 265 centimetrů dlouhé chiky, která je vysoká jako široká (154 cm) a má rozvor 171 centimetrů, se bude starat eletromotor (72 V) s výkonem 4 kilowatty.

Maximálně pojede padesátkou a o řazení se postará automatická převodovka. Na jedno nabití ujede až 150 kilometrů. Ke stoprocentnímu nabití baterek prý postačí 8 hodin. Automobilka se chlubí nulovými emisemi tohoto 780kilového přibližovadla.

Právě nyní chiku homologují, do prodeje by se měla dostat na přelomu roku 2009 a 2010.

Křemílek s Vochomůrkou budou mít radost.

Chika v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 650 x 1 540 x 1 540 x 1 710
motor elektromotor 72 V
max. výkon (kW/k) 4/5,5
převodovka automatická
maximální rychlost (km/h) 50
dojezd (km) 150
hmotnost (kg) 780
doba nabíjení 0-100 % (hodin) 8
doba nabíjení 0-40 % (hodin) 3

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.