Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsilnější Mégane RS představuje v Ženevě 250 koní

aktualizováno 
Zkratka RS v renaultovštině znamená Renault Sport, dá se ale vyložit také docela jinak, třeba jako Rekordně Silný. Tolik výkonu ještě sériový mégane totiž pod kapotou nikdy nevozil. Žlutě lakované kupé vyráží do provozu z ženevského autosalonu.

Renault Mégane RS | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Třetí generace modelu Mégane se na trhu ještě nestačila ani pořádně zabydlet a už tu máme její nejsilnější verzi. Předchozí generace totiž získala nečekaně vysokou popularitu, takže automobilka s nástupcem nechtěla dlouho otálet.

Nový Mégane RS používá modifikovanou techniku svého předchůdce. Srdcem vozu je přepracovaný řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll. Mezigeneračně si motor polepšil o 11 % výkonu a jeho 184 kW (250 koní) a 340 Nm je přenášeno na přední nápravu skrze mechanickou šestistupňovou sportovní převodovku.

Renault Mégane RS

Závodivý naturel pomáhají krotit velkoryse dimenzované brzdy Brembo s efektními rudě lakovanými třmeny. O dynamických parametrech se výrobce zatím nezmínil, dá se však předpokládat, že nové "eres" pokoří stovku asi za 6 vteřin

Nová generace sportovního derivátu vychází z verze Coupé, jak Renault třídveřovou karosérii méganu nazývá. Pětidveřový hatchback, který se svým designem orientuje především na rodiny, se označení RS patrně nedočká.

Na výrazném a velmi pohledném kabátu konfekčního Méganu Coupé nebylo příliš co zlepšovat, Hot-hatch RS se tedy liší především v detailech. Nové jsou oba nárazníky, přední dostal výraznější vzhled i barevné provedení. Jeho střední část je vyvedena z lesklého plastu, který napodobuje černý klavírní lak. Ve spodní části je zajímavě tvarovaný spoiler, který má svým vzhledem evokovat tvary předního přítlačného křídla monopostu R28, v jeho bocích jsou navíc umístěny diody pro denní svícení.

Renault Mégane RS

Vzadu poutá nejvíc pozornosti černý difusor s centrálně umístěnou koncovkou výfuku atypického tvaru a decentní střešní křídlo. Na bocích vozu přibyly prahové nástavce a plastové lemy blatníku, atraktivní sportovní vzhled doplňují zajímavá kola z lehkých slitin o rozměru 18 palců a žlutý metalický lak karoserie.

Interiér byl náležitě přizpůsoben závodivému naturelu vozu. Můžeme se těšit na sedačky Recaro s výrazným bočním vedením, malý sportovní volant nebo hliníkové pedály.

Drobnou modernizací prošel i podvozek ostré verze. I u nové generace bude možné volit mezi dvěma charakteristikami nastavení. Standardní verze Sport je orientovaná na "pohodlné" každodenní využití a příplatkový Cup je doplněný diferenciálem se zvýšenou svorností, který má za úkol pokrýt nároky opravdových puristů. Možnost úplné deaktivace stabilizačního systému je součástí obou modifikací už ve standardu.

RS je pouze začátek, nabídka sportovního méganu bude brzy rozšířena o ultimativní a odlehčené verze F1 Team R26 a R26.R.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.