Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsilnější sériový motocykl pochází z Anglie, jede 320 km/h

  14:00aktualizováno  14:00
Pravda, dvaapadesát vyrobených kusů není zrovna obrovská série, ale při ceně 107 tisíc liber, tedy něco přes tři miliony korun, to asi na velkou sérii nebude. O to zajímavější pak tento výtvor firmy Icon Motorcycles s názvem Sheene bude.

Icon Sheene | foto: Icon Motorcycles

Pokud vám jméno stroje něco připomíná, vězte, že celý motocykl je poctou legendárnímu motocyklovému závodníkovi Berrymu Sheenovi.

A bude exkluzivní. Každá z motorek bude mít na zadní části podsedlovky ručně nastříkanou jednu z karet z 52 kusového balíčku s rozkošnou dívkou ("pin-up girl"). Dobrý nápad, rozhodně lepší než standardní plakety s výrobním číslem, které ale Icon Sheene také dostane. Jednotlivé karty a dívky si vzal na starosti Mike Fairholm, osobní lakýrník Sheenových přileb. Tu mimochodem dostanete k motorce také.

Vzhledem k tomu, že své největší úspěchy zažil Barry Sheene s motocyklem Suzuki, padlo rozhodnutí použít motor této značky, konkrétně GSX1400. Byl kompletně rozebrán, upraven a dostal písty od Wiseca, řídící jednotku Motech Formula One a především turbo Garret. Celé to bylo potřeba uchladit, přibyly tedy dva hliníkové olejové chladiče. Aby si mohl motor celou tu sílu pěkně odfouknout, nechybí nerezový výfuk vyráběný metodou hydroformování.

Icon Sheene

Motor je usazen do hliníkového rámu legendární značky Spodnon, který je, jak jinak, než ručně dělaný, stejně jako leštěná kyvná vidlice zadního kola. Podvozek je to nejlepší, co můžete koupit od Bituba, závodní tlumiče na předku i zadku. Snižování hmotnosti neodpružených částí a zvyšování ceny rovná se pětipaprsková karbonová kola. O brzdy se postaral švédský specialista ISR, který dodal radiální šestipístkové monobloky na dvojici předních kotoučů a čtyřpístky na zadek.

Nejčastěji použitými materiály při stavbě Icon Sheene byly hliník a karbon a nejinak je tomu u kapotáže, která je samozřejmě z druhého jmenovaného materiálu a nádrže, kterou u Icon Motors vyrábějí, z hliníku (překvapivě ručně).

Podtrženo sečteno, Icon Sheene je technicky na špici, používá exkluzivní díly nejlepších světových výrobců a co není od nich, vyrábí ručně ve své továrně. Umí 250 koní, přes 320 km/h a i když výrobce tají hmotnost, rozhodně to vzhledem k použitým materiálům nebude nic strašného. Řekněme důstojná socha legendárnímu jezdci se sedmičkou na kapotě.

Další motonovinky a speciality v magazínu Motohouse

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.