Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejčastěji na autech stávkuje elektronika. Nejmíň trápí německá auta

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC se probral statistikami svých žlutých andělů, aby odhalil spolehlivá a nespolehlivá auta. Dobře si v letošních tabulkách vedou německé modely. Když porouchané auto zůstane stát, obvykle za to může elektrická výzbroj. Často je na vině start/stop systém, který vyšťaví baterku.

Nejčastěji vyjíždějí žlutí andělé v Německu k vybitým autobateriím. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Ve 41 procentech případů auto přestane jet kvůli elektrické závadě, spočítal ADAC. Autům v důsledku málo spolehlivé elektroniky často vypovídají baterie, startéry a alternátory.

ADAC vyhodnotil 230 tisíc zásahů svých žlutých andělů neboli silniční asistenční služby za loňský rok. Celkem v roce 2011 vyjela žlutá auta na německé komunikace čtyřmilionkrát. "Kategoriím vládnou letos německé vozy - vítězi jednotlivých tříd jsou Ford Ka, Mini, Mercedes třídy A, Audi A5, Audi A6 a Volkswagen Transporter," shrnuje výsledky Petr Buček ze specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz. "ADAC označil za častého viníka u nepojízdných aut start/stop systém motoru," vysvětluje.

Jaké auto vás nezradí

Neustálé zatěžování baterie startováním a vypínáním motoru totiž některé vozy nezvládají. I přestože výrobci autoakumulátorů mají pro auta vybavená těmito systémy, které vypínají motor, když není třeba, aby běžel, třeba při čekání na zelenou, speciální modely autobaterií.

Český hyundai poslední, švédská ocel zklamala

Mezi 92 hodnocenými modely se objevují také škodovky. Fabii patří mezi malými auty 16. místo z 24 sledovaných vozů a její příbuzný roomster je ve stejném žebříčku jedenáctý.
 
Octavii připadla ve střední třídě, kam ji ADAC zařazuje, 11. příčka z devatenácti hodnocených aut. O příčku ale třeba překonala stěžejní model Volkswagenu, oblíbený passat. Nemilé překvapení teď určitě analyzují v Nošovicích. Ve Slezsku vyráběný Hyundai i30 je totiž úplně poslední ve své třídě (nižší střední). ADAC popisuje, že stejně jako japonské hondy ho trápí právě vybité akumulátory. Slavně (o příčku lépe) si nevede ani jeho dvojče Kia cee'd. Třeba Honda Civic je třetí od konce.

Této kategorii vévodí malé a trochu nedoceněné mercedesy A a B, sledované BMW 1. Překvapením je vysoké umístění Renaultů Scénic a Mégane, první se procpal dokonce před Toyotu Auris (Toyota dlouhodobě obsazuje horní příčky). Slavný golf je šestý a nechal daleko za sebou největší rivaly (19. Opel Astra a 21. Ford Focus).

Nadšeni ze "žlutých tabulek" nejsou ani u Volva, jejich modely obsadily poslední příčku ve své kategorii hned dvakrát.

Kolínská záhada

Za pozornost stojí výsledky miniaut. První je Ford Ka stávající druhé generace, ten na dračku zrovna nejde. Jeho mnohem úspěšnější dvojče Fiat 500 je až o pět příček dál v polovině tabulky. A ikonické "kačko" první generace je předposlední, horší už je jen Chevrolet Matiz. Stejnou záhadou je také rozdílné umístění aut od Kolína: Toyota Aygo je třetí, ale zbylá dvě trojčata Citroën C1 a Peugeot 107 až na sedmé a osmé příčce.

Mezi malými auty nezklamal třeba tajný tip Mitsubishi Colt - neprávem nedoceněné auto, které se ve statistikách spolehlivosti dlouhodobě drží na nejvyšších pozicích. Nemilým překvapením je třeba umístění Seatu Ibiza (třetí od konce).

"Autoklub sestavuje své statistiky spolehlivosti už od roku 1978," popisuje Petr Buček. "Ve statistikách ADAC se může objevit jen model, kterého se v Německu prodalo během posledních pěti let v jednom roce alespoň 10 tisíc kusů," vysvětluje.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.