Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejstarší auta jezdí na Plzeňsku, nejmladší v Praze

  10:44aktualizováno  10:44
Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) jezdí v České republice nejmladší auta v Praze, naopak nejstarší na Plzeňsku. "Hlavní město má nejmladší vozový park s průměrným stářím vozů 11,41 roku, naopak nejstarší auta jezdí v okrese Plzeň-sever, kde je jejich průměrný věk 15,42 roku," řekl ředitel sdružení Antonín Šípek.

V Brně činí průměrné stáří automobilů 12,01 roku, což představuje druhý nejmladší vozový park. Třetí skončil okres Praha-západ s průměrem 12,04 roku. Nejstarší vozy jezdí kromě Plzně ještě v Děčíně, kde jsou v průměru 15,37 roku stará auta.     Počet obyvatel na jeden osobní automobil je nejnižší opět v Praze, kde tento poměr činí 2,14. Následuje okres Praha-východ s 2,42 obyvatele na auto a Plzeň-město s 2,43 obyvatele. Nejhůře jsou na tom okresy Bruntál a jeseník s 3,97 obyvatele na osobní vůz a Karviná s 3,82 obyvatele.

Průměrné stáří 3,523.277 osobních vozů v ČR bylo loni 13,61 roku, tedy o 0,1 roku více než v roce 2000. Celkem 18.381 autobusů registrovaných v ČR má průměrný věk 11,92 roku, avšak v některých okresech je průměr vyšší než 14
let. Například v Bruntále je to 14,75 roku, v Tachově 15 let, v Rokycanech 15,55 roku, Jeseníku 16,27 roku, Přerově 17,71 roku a Novém Jičíně dokonce 18,36 roku. Na druhou stranu nejmladší vozový park autobusů je v Brně s průměrem 9,90 roku. Následuje Ostrava s 9,91 roku a Praha s 10,19 roku.

Jeden z posledních trabantů parkuje na třídě Karla Marxe v Berlíně. Před 10 lety sjel z výrobního pásu v durynském Eisenachu poslední wartburg a 30. dubna pak v saském Zwickau i poslední trabant. Automobilka Sachsenring s tradicí od roku 1899 vyrobila od 50. let přes tři milióny trabantů, doposud je na východě Německa registrováno ještě kolem 200.000 "plastových pum".

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.