Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

  12:00aktualizováno  12:00
Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série 0. Stroje 1001 a 1002 sloužily pouze k interním účelům výrobce, skútr 1003 je tak vůbec první prodanou Vespou, která kdy vyjela do provozu.

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš až k devíti milionům korun | foto: Ruote-Da-Sogno

Pokud by vás lákalo investovat své úspory do takového veterána, můžete začít přihazovat na této webové aukci, ale připravte si nejméně osm milionů korun. Cena totiž vyšplhala z počáteční částky 100 tisíc eur až na dnešních 182 tisíc. A finální cena se odhaduje až někde kolem 350 tisíc eur (přibližně 9 milionů korun). Na první pohled šílená částka za pouhý skútr?

Fotogalerie

Tady však není na prodej jen veterán, ale vlastně symbol celé italské poválečné historie. Značka Vespa oslavila již 70 let od svého vzniku (více čtete zde) a stala se kultovní záležitostí i italským národním pokladem. V poválečných letech ještě značka musela usilovně soupeřit s desítkami dalších výrobců, její dominance na trhu i v srdcích Italů se datuje až od roku 1953, kdy si získala celý svět ve filmu Prázdniny v Římě s krásnou Audrey Hepburnovou.

Vespa 98 1946 se řadí mezi omezenou sérii prototypů vyrobených továrnou Piaggio ještě víceméně ručně v sérii pouhých 60 exemplářů. Za jeho designem stála dvě jména – zakladatel značky Enricco Piaggio a letecký konstruktér Corradino d’Ascanio.

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...

Nejstarší Vespa je na prodej. Lakování je na novém majiteli.

Základem konstrukce je dřevěná forma karoserie potažená ocelovými plechy, pohon zajišťuje dvoutaktní jednoválec 98 ccm s nuceným chlazením vzduchem a manuální třístupňovou převodovkou.

Nabízený exemplář byl podle slov majitele pečlivě restaurován pomocí dobových technik a nabízí ho včetně pečlivé dokumentace celé renovace. Zbývá jen finální lakování, které už bude na novém majiteli, pokud se ovšem nerozhodne skútr ponechat v tomto autentickém „dobovém“ stavu.

Autoři:




Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Další z rubriky

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.