Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejúspornější bugatti bude volkswagen se spotřebou pod litr

aktualizováno 
Představitelé koncernu Volkswagen se netají tím, že by rádi vyrobili alespoň omezenou sérii konceptu XL1 se spotřebou 0,9 litru nafty na sto kilometrů. Aby ospravedlnili vysokou cenu, mohl by se vůz prodávat pod značkou Bugatti.

Volkswagen XL1 | foto: Volkswagen

Automobilka Bugatti není v koncernu VW předurčena k tomu, aby vydělávala peníze. Supersport veyron sice stojí zhruba milion eur, firmu ale vlastně jeden vůz stojí miliony tři. Nyní se spekuluje o tom, že by Bugatti mohlo do své nabídky zařadit další prakticky nevýdělečný projekt.

Volkswagen by totiž chtěl vyrobit alespoň malou sérii svého konceptu XL1. Dvoumístný minivůz s naftovým dvouválcem 0,8 litru o výkonu 48 koní váží jen 795 kilogramů. A to díky rozsáhlému použití uhlíkových vláken. XL1 je kvůli tomu na svou kategorii hodně drahý vůz.

Koncern tak prý uvažuje o tom, že by XL1 nabídl zákazníkům právě pod značkou Bugatti. Díky ní by mohl cenovku XL1 i ještě trochu vyšponovat a na voze něco vydělat. XL1 by si prý mohli kupovat současní zákazníci Bugatti jako městský vůz. Volkswagen se inspiroval u Aston Martinu, který svým zákazníkům nabízí minivůz Cygnet. To je ale vlastně jen převlečená Toyota iQ.

Otázkou zůstává, jak by ultra úsporný a nijak zvlášť rychlý model XL1 imponoval zákazníkům exkluzivních vozů Bugatti. Pravda, stejně jako Veyron by to byl unikátní technický kousek, čímž by se dost lišil od malého astonu.





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.