Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvděčnější jsou pastelové barvy

aktualizováno 
Jaký automobilový kabát se udržuje a při případných šrámech opravuje nejsnáze a s nejlepším výsledkem? Odpovídá Pavel Zavadil, technik firmy se sídlem Benátky nad Jizerou, která se zabývá dovozem zahraničních laků a školením autolakýrníků.
Jaký automobilový kabát se udržuje a při případných šrámech opravuje nejsnáze a s nejlepším výsledkem? Odpovídá Pavel Zavadil, technik firmy se sídlem Benátky nad Jizerou, která se zabývá dovozem zahraničních laků a školením autolakýrníků.

Které barvy jsou pro údržbu bezproblémové?

Nejmenší potíže jsou s normálními nemetalickými či pastelovými barvami - s červenou, modrou, zelenou...

A naopak?

Horší práce je s metalízou a s perleťovými laky, v nichž se barvy z různých pohledů mění. Nechám stranou opravdu náročné extrémy v podobě nepříliš rozšířených měňavých laků, ale připomenu perleťové barvy, kterých poslední dobou na zdejších silnicích přibývá: oprava obyčejného škrábance třeba z parkoviště někdy vyžaduje nové nastříkání celého boku vozidla.

V jakých cenách se pohybují opravy automobilových laků?

Nastříkání blatníku metalízou v obyčejné lakovně je včetně práce v průměru za dva tisíce pět set korun, ve značkovém servisu velkých firem lze totéž pořídit za částky do pěti tisíc korun. Lak pro bok auta stojí zhruba deset tisíc a pro předek osm tisíc až deset tisíc korun. Za celý vůz velikosti octavie by se mělo platit kolem 25 tisíc a za větší BMW asi 30 tisíc korun.

Jaká barva je nejdražší?

Nedávno jsme pracovali s lakem Glasurit Fantasy, který přechází od zelenomodré přes modrou, fialovou a růžovou až po zlatou. Litr barvy stojí 40 tisíc korun a na Škodu Fabia - chystanou speciálně pro výstavu - jsme potřebovali tři litry.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.