Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší evropský autosalon startuje

  22:13aktualizováno  22:13
V Paříži dnes začíná největší evropský autosalon, kterým vrcholí napjatý a v mnohém i zlomový rok pro evropské automobilky. "Žijeme si nad poměry," prohlásil šéf koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder jako předzvěst toho, o čem se bude v Paříži nejvíce mluvit.

Výrobci všech světových značek zde předvedou arzenál novinek a zkusí vybudit motoristy k většímu zájmu.

Cílem je zlomit neradostný trend, kdy si nové auto v Evropě kupuje čím dál méně lidí.

Odvětví živící miliony Evropanů prožívá svízelnou éru. Dělníci v Německu, Francii či Británii se bojí o práci, protože v konkurenci s Asií či střední Evropou se ukazují jako příliš drazí.

Například vedení VW dalo odborům v Německu ultimátum, že buď se sníží mzdové náklady, nebo se sníží počet pracovníků až o 30 tisíc. Jaguar rovnou v Anglii zavřel celou továrnu.

Šance pro Česko

Ve výrobě aut, což je i v Česku klíčový průmyslový obor, se bortí zaběhlá pravidla, na čemž Češi mohou v budoucnu spíš vydělat než prodělat. V Kolíně se už spouští zkušební výroba nového malého auta Toyoty a Peugeotu a výrobci dílů, navěšení na továrny v Kolíně, Boleslavi i na Slovensku, přetahují zakázky Západu a táhnou celý průmysl.

Někdejší šéf vývoje Škody, dnes člen vedení celého koncernu,Wilfried Bockelmann, již před časem naznačil, že v Česku se nemusí nadosmrti vyrábět jen škodovky. I němečtí průmyslníci varují, že mohou přijít nové časy. "Není božím přikázáním, že Německo zůstane nejdůležitějším místem pro automobilový průmysl v Evropě," prohlásil pro Reuters Martin Kannegiesser, šéf německého svazu průmyslových firem Gesamtmetall.

Šéfové VW spočítali, že nový terénní vůz montovaný v Německu by musel být v obchodě o 1400 euro dražší, než kdyby se stejné auto vyrábělo na Východě. "Německo je nejdražším místem, kde se dají auta vyrábět. Nikde nejsou náklady vyšší," uvádí Ferdinand Dudenhofer z německého Centra pro automobilový výzkum. Český dělník pracuje podle mezinárodních srovnání čtyřikrát až pětkrát levněji než Němec.

Pařížský autosalon má za úkol ukázat světu příjemnější část toho, jak automobilky chtějí s nejistou situací bojovat.

Návštěvníkům se předvede okolo šedesáti nových modelů, které se v době slábnoucích prodejů a tvrdší konkurence stále rychleji obměňují.

Ford přiveze druhou generaci Focusu, představí se nový Citroën 4 a přestavěný Mercedes třídy A. Peugeot a Renault útočí na domácí publikum novinkami v sektoru nejmenších vozů.

Premiéra Octavie Combi

S novým autem přijela na autosalon i Škoda, která sem přivezla poprvé naživo ukázat Octavii Combi druhé generace. Auto bude v základní, nejlevnější výbavě k mání za necelý půlmilion (přesnou cenu prozradí až dnes).

Má navázat na úspěšnou první řadu octavií, u nichž se Škodě dařilo pět let zvedat prodej. "Příští rok jich chceme prodat určitě aspoň 30 tisíc," prohlašuje Vratislav Kulhánek, který v říjnu přechází na místo šéfa dozorčí rady.

Nový kombík je zevnitř - stejně jako klasická verze nové Octavie kompletně přestavěný vůz. Auto je je delší, má více místa na zadních sedadlech a oproti prvnímu kombíku má ještě prostornější kufr s objemem 580 litrů.

"S první Octavií Combi se Škodě povedlo dobudovat nový image značky, která má být synonymem pro prostorná a praktická auta za příznivou cenu," prohlásil včera při návštěvě stánku Škody nastupující šéf představenstva Detlef Wittig, dvaašedesátiletý německý manažer.

Škoda přivezla do Paříže i sedm úspěšných finalistek několika minulých kol soutěže Miss a tanečníka Yemmiho, jehož tým pro Škodu již poněkolikáté zajišťuje taneční číslo při představování nových vozů. "Tentokrát to bude něco ve večerních šatech," prozradil den před slavnostní premiérou Yemmi.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.